۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۵۳۹
ولایتی مطرح کرد:

ضرورت همکاری دوجانبه رهبران بیداری اسلامی در مقابل چالش‌های پیش‌رو

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: چالش‌های پیش‌روی خیزش عظیم ملت‌های منطقه چنان است که رهبران بیداری اسلامی باید هماهنگی و همکاری با یکدیگر را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.
دکتر ولايتي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دومین نشست شورای مشورتی این مجمع با اشاره به پیروزی چشمگیر احزاب اسلامی در انتخابات منطقه تصریح کرد: پیروزی چشمگیر جریان‌ها و احزاب‌های اسلامی در انتخابات صورت گرفته در کشورهای مغرب،‌ مصر و تونس، بیانگر رویکرد عمومی ملت‌های منطقه به اسلام گرایی است.

 

وی در ادامه با تأکید بر هماهنگی رهبران بیداری اسلامی در مقابل چالش‌های دشمن ابراز داشت: با توجه به عمومیت اسلام گرایی در منطقه، شاهد افزایش حجم و پیچیده‌تر شدن توطئه‌ها علیه ملت‌های منطقه و جریان‌های اسلامی هستیم. چالش‌های پیش‌روی خیزش عظیم ملت‌های منطقه چنان است که رهبران بیداری اسلامی باید هماهنگی و همکاری با یکدیگر را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

 

 ولایتی، اعتماد و اتکال به خداوند و تکیه بر حمایت‌های ملت‌های مسلمان را رمز عبور مسلمانان از این مرحله تاریخی دانست و افزود: اعتماد و اتکال به خداوند و تکیه زدن بر حمایت‌ ملت‌های مسلمان و همکاری جدی جریان‌های بیداری اسلامی است که می‌تواند ضامن‌گذر از این مرحله از تاریخ پر افت و خیز مسلمانان شود.

 

 وی در ادامه افزود: دستیابی به عزت و اقتدار دیرینه اسلامی، هرگز بدون برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و همچنین تحمل دشواری‌ها و پذیرش هزینه‌های لازم میسر نخواهد بود.

 

 دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از طرف دبیرکل و دبیرخانه این مجمع از زمان برگزاری نخستین اجلاس شورای مشورتی اظهار داشت: تأسیس دبیرخانه و پاسخگو بودن آن، انتخاب همکاران و افراد با تجربه و کارشناسان زبده در حوزه بیداری اسلامی، تأسیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات و راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی بیداری اسلامی از جمله امور تشکیلاتی صورت گرفته است.

 

دکتر ولایتی با اشاره به سفرها و ملاقات‌های صورت گرفته توسط دبیرکل مجمع خاطر نشان کرد: سفر به افغانستان برای شرکت در مراسم تدفین برهان الدین ربانی، سفر به هندوستان برای مشورت با رهبران اسلامی این کشور، دیدار با گروهی از رهبران جنبش‌های بیداری اسلامی،‌ دیدار با 10 نفر از سفرای کشورهای مختلف جهان برای تبادل نظر پیرامون تحولات بیداری اسلامی، ارتباط گروه‌های تماس متعدد با فعالان عرصه بیداری اسلامی و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی جهت گفتگو و تبادل نظر،‌ از کشورهای عربستان،‌ اندونزی،‌ مالزی،‌ چین،‌ عراق، لبنان،‌ پاکستان،‌ افغانستان،‌ آمریکا،‌ اسپانیا،‌ یونان، آلمان،‌ ایتالیا و برخی کشورهای آمریکای جنوبی از فعالیت‌های این مجمع در عرصه سفرها و ملاقات‌ها می‌باشد./958/پ202/ع

 

ارسال نظرات