۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۳۲
مدیر استانی حوزه‌ علمیه کرمانشاه خبر داد:

احداث مدرسه علمیه جامع با ظرفیت بیش از 2500 نفر در منطقه غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه از احداث مدرسه علمیه جامع با ظرفیت بیش از 2500 نفر در منطقه غرب کشور خبر داد.
حجت الاسلام سيد حبيب الله موسوي- مدير حوزه علميه کرمانشاه

 

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی، مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اجرای برنامه های بلند مدت توسعه و تجهیز مدارس علمیه در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی ها و جلسات برگزار شده با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و ارائه طرح به مقام معظم رهبری در نظر داریم که حوزه علمیه جامع در منطقه غرب کشور احداث کنیم.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه کرمانشاه با تأکید بر این که پیشنهادات اولیه این طرح به قم ارسال شده است ابراز داشت: امیدواریم که این طرح بزرگ و جامع مورد موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم قرار گیرد تا بتوانیم که نه تنها طلاب منطقه غرب کشور بلکه حتی طلاب کشورهای همسایه به ویژه کشور عراق و افغانستان را تحت پوشش خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امیدواریم که این طرح هرچه زودتر مورد موافقت حوزه علمیه قم قرار گیرد بیان داشت: احداث این حوزه در تعالی و شکوفایی سطح علمی و فرهنگی استان کرمانشاه به ویژه منطقه غرب کشور کمک خواهد کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مد نظر داریم که در این حوزه سطح های 1، 2 و 3 حوزه های علمیه را به طلاب علوم دینی ارائه دهیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه احداث کتابخانه مرکزی و جامع را نیز از دیگر طرح های ارائه شده به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم عنوان کرد و گفت: درخواست و پیشنهاد احداث کتابخانه مرکزی و جامع در منطقه غرب کشور ارائه شده و برای مصوب شدن نیاز به همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه وجود دارد.

 

 265 طلبه امسال جذب حوزه علمیه کرمانشاه می شوند

عضو شورای عالی حوزه ه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه کرمانشاه در پذیرش طلاب علوم دینی تصریح کرد: در آزمون ورودی حوزه های علمیه کرمانشاه بیش از 700 نفر شرکت کردند که 265 نفر از این عزیزان واجد شرایط حضور در مدارس علمیه کرمانشاه هستند.

 

حجت الاسلام موسوی به شرایط پذیرش حوزه گفت: گزینش، مصاحبه، تحقیقات و در نهایت مرحله طرح تثبیتی یک ماهه و امتحان نهایی سایر مراحل فرآیند پذیرش هستند.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری سطح درس خارج در حوزه علمیه کرمانشاه گفت: درخواست و پیشنهاد برقراری درس خارج علوم دینی از طرف حوزه‌ علمیه استان کرمانشاه به مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله مقتدایی ارائه شده و وجود درس خارج باعث می‌شود طلبه‌ها در استان بمانند و خدمت کنند که امید است هرچه زودتر این سطح حوزه در حوزه علمیه کرمانشاه دایر شود./9461/ت302/ب

 

ارسال نظرات