۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۳۲۱۶۰
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

جمهوری اسلامی برای ظهور و ترویج مهدویت فعالیت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: با توجه به روایات و توصیه‌هایی که در زمینه برقراری جامعه عدالت محور و دینی شده است مشخص است که جمهوری اسلامی نه تنها داعیه مهدویت ندارد بلکه برای ظهور امام زمان(عج) و ترویج مهدویت تلاش می‌کند و هدفش پیاده‌ کردن دین و کمک به مستضعفان و مظلومان جهان است.
روح الله شريعتي

حجت‌الاسلام روح‌الله شریعتی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه 255 سال پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) در میان مردم بودند ومردم از وجود آنها بهره‌مند نشدند، گفت: خداوند مشیت خود را در این قرار داد تا امام زمان(عج) به عنوان آخرین امام، غایب باشند و هر وقت زمینه بهره‌مندی از وجود ایشان در بین مردم مهیا شد خداوند ظهور حضرت را اعلام کنند.

 

وی به روایت پیامبراکرم(ص) که فرمود« مهدی و هدایتگر امت از ما اهل‌بیت(ع)است» اشاره کرد و افزود: در روایات بسیاری از ائمه(ع) فرموده‌اند «غیبت امام مهدی(عج) بسیار طولانی می‌شود و بیشتر مردم در دین خود تردید می‌کنند در حالی که مؤمنین واقعی کسانی هستند که هوشیار باشند و بدون اینکه امام خود را ببینند به او ایمان آورند و از او پیروی کنند و این روایات به زمینه‌سازی برای ظهور اشاره دارد.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه افزود: ما شیعیان معتقدیم که اگر حجت خدا بر روی زمین نباشد زمین اهل خود را می‌بلعد و فرو می‌برد، پس وجود امام(ع) و راهنما در روی زمین امری ضروری است، حال امام در میان مردم حاضر یا در پس پرده غیبت باشند و هدایت و تعالی مردم با وجود امام(ع) محقق خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام شریعتی با اشاره به اینکه خلفاء اموی و عباسی درصدد تصاحب منصب خلافت، ائمه(ع) را به شهادت رساندند و منتظر بودند تا امام‌زمان(عج) به دنیا بیاید تا او را نیز از بین ببرند، اظهار داشت: با این شرایط اگر امام زمان(عج) غایب نمی‌شدند زنده بودن ایشان عملی نبود و ادعای امامت و ظهور ایشان مساوی با شهادت حضرت بود و برای همین شرایط اقتضاء می‌کرد تا امام غایب شوند و در غیبت به امور مردم و مشکلات آنان رسیگی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه چون مردم عقل و درایت حضور امام(ع) را نداشتند و حضرت را درک نکردند، گفت: خداوند امام آخر را غایب کرد و ظهور حضرت را به وقتی موکول کرد که بشر عقل و درایت کافی پیدا کند و به این نتیجه برسد که ظهور امام و استفاده و بهره‌بردن از وجود امام زمان(عج) برای بشر لازم است و وقتی جامعه ضرورت نیاز به امام را بفهمد با تمام قدرت و توان در حفظ و استفاده از وجود امام(ع) می‌کوشد ولی وقتی این نیاز احساس نشود مردم قدر و منزلت امام را نمی‌دانند و ایشان را از بین می‌برند همان‌گونه که این رویداد در مورد امامان پیشین اتفاق افتاد.

 

حجت‌الاسلام شریعتی در جواب این سؤال که امام غائب چه آثار و فوایدی می‌تواند داشته باشد گفت: امام غایب همان‌گونه که ائمه(ع) نیز نقل کرده‌اند مثل خورشید پشت ابر می‌ماند، اگرچه پشت ابر است ولی نورانیت خود را دارد و موجودات از فوائد خورشید استفاده می کنند وبهره می‌گیرند. 

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: جامعه‌ای که منتظر ظهور امام زمان(عج) اشد از آثار پنهان غیبت استفاده می کند و با آماده سازی، خودسازی و ترک گناه خود را برای ظهور منجی آماده می‌کند و درصدد این خواهد بود که دین خود را به گونه‌یای حفظ کند که رضایت منجی و امام خود را در پی داشته باشد.

 

وی عنوان حکومت طاغوت را به حکومت‌هایی که ادعای مهدویت و امام زمان بودن می‌کنند نسبت داد و افزود: با توجه به روایات و توصیه‌هایی که در زمینه برقراری جامعه عدالت محور و دینی شده است مشخص است که جمهوری اسلامی نه تنها داعیه مهدویت ندارد بلکه برای ظهور امام زمان(عج) و ترویج مهدویت تلاش می‌کند و هدفش پیاده‌ کردن دین و کمک به مستضعفان و مظلومان جهان است.

 

 حجت‌الاسلام شریعتی در پایان جمهوری اسلامی را حکومتی منتظر دانست و اظهار داشت: تمام تلاش ما مقابله با دشمنان حضرت و مدعیان دروغین مهدویت است و تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای ظهور حضرت بقیة‌الله است و برای محقق شدن این مهم با تمام توان تلاش خواهیم کرد و با ظلم و طاغوت به مبارزه خواهیم پرداخت. /907/ت302/ن

ارسال نظرات