۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۸۲۱
نماینده مردم تهران در مجلس:

رهبری از همه نیروها تا زمانی که در خط انقلاب باشند استفاده می کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نبویان گفت: نقش یک مدیر موفق این است که از نیروهای غیرمعصوم مادامی که در خط ولایت و انقلاب هستند برای پیشبرد اهداف نظام استفاده کند؛ رهبری در شرایطی از احمدی نژاد دفاع کرد که جریان دوم خرداد آمده بود همه چیز ما را اعم از خدا، قرآن، پیامبر و ولایت فقیه را ببرد. در برابر چنین سیلابی، دفاع رهبری از احمدی نژاد، نشان درایت ایشان بود.
حجت الاسلام نبويان حجت الاسلام سيد محمود نبويان


 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بصیرت و پایداری (یادواره شهدای هفتم تیر) عصر امروز با حضور حجت الاسلام نبویان، نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی و معاونان استانداری خراسان رضوی در حسینیه تهرانیها برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به این شبهه که اصولا امریکا کاری با ایران ندارد و این یک تلقین است که امریکا علیه ایران توطئه می کند، اظهار داشت: توطئه های غرب علیه نظام اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مشهود بوده است.

وی افزود: این کارشکنی ها از راه های مختلف همچون تفرقه افکنی و جنگ های داخلی، جنگ تحمیلی، تحریم، ترور، کودتا و غیره انجام شده ولی بی نتیجه مانده است، این ها نشان می دهد که این امریکا است که دست ازسر ما برنمی دارد.

علت مخاصمه دائمی غرب با ایران، جهان بینی اسلامی است

حجت الاسلام نبویان در خصوص علت مخاصمه دنیای غرب با ایران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این خصوص یک کد دادند و آن اینکه حدود 400 سال است دنیای مدرن غرب یک سری انحصاراتی برای خود پدید آورده است که شما با پیشرفت های خود در عرصه های گوناگون آن را شکسته اید.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: به عبارت صریح تر، مشکل غرب با ما به خاطر جهان بینی اسلامی ما است؛ از قرن 16به بعد در اروپا تفکر دعوت به دنیا به نام «سکولاریزم» رایج شد که ابزار معرفت شناختی آن حس و تجربه بود. در این تفکر اندیشه غیر تجربی ارزشی ندارد و تنها علوم تجربی مورد اعتماد است در حالی که در هیچ یک از حوزه های علوم تجربی، قانون(تئوری اثبات شده) وجود ندارد.

وی افزود: در دل این اندیشه، پوزیتیویسم پدید آمد که معتقد بود تنها الفاظی معنادار هستند که بتوان در عالم تجربه مصداقی برای آن ها یافت و از این رهگذر نتیجه می گرفتند خدا به دلیل نداشتن مصداق تجربی، وجود ندارد. بر همین اساس است که اکنون اصالت برهنگی و لذت جویی در رسانه های دنیای مدرن حاکم است.

انقلاب اسلامی همه دنیای مدرن را در حوزه های معرفتی مختلف به چالش کشیده است

حجت الاسلام نبویان ابراز داشت: در چنین دنیایی که ماوراء طبیعت را به شدت نفی می کرد، در اواخر دهه 70 میلادی پرچمی برافراشته شد که خدا و ماوراء طبیعت را مطرح می کرد. در واقع عظمت انقلاب اسلامی به این است که همه دنیا را در حوزه های معرفتی مختلف به چالش کشیده است بنابراین این هجمه سنگین و کارشکنی ها امری طبیعی به نظر می رسد.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که دشمن از ایران اسلامی می هراسد نه ایران هسته ای، ادامه داد: هیچ اصلی از جهان بینی اسلام با جهان بینی مدرن اشتراک ندارد؛ در دین مطلقا دموکراسی به معنای اینکه رأی مردم اساس مشروعیت باشد وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مدرنیته برخلاف تصور عموم، به معنای امر جدید و نوظهور نیست، اظهار داشت: معنای اصطلاحی مدرنیته در جامعه شناسی متفاوت از معنای لغوی آن است چرا که امروز شاهد انجام رذایلی در این جامعه مدرن هستیم که چهار هزار سال قبل نیز رایج بوده است.

وی با بیان اینکه عمر یک تئوری ربطی به مدرن و غیرمدرن بودن آن ندارد، افزود: غرب می گوید اندیشه وقتی مدرن است که سکولار باشد و سکولاریزم یعنی قطع رابطه پدیده ها با مبدأ ومعاد؛ درست به عکس اندیشه اسلامی که هیچ پدیده ای را بدون خدا متصور نیست؛ بر این اساس روشن است که انقلاب اسلامی، چگونه جهان بینی مادی گرایی حاکم بر دنیا را زیر سوال برده است.

در اجرای ارزش های اسلامی با هیچ کس نباید معامله کرد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تأکید کرد: در چنین شرایطی انتظار می رود که در وهله نخست، دین را در بستر جامعه خود به شکل کاربردی پیاده کنیم و در اجرای ارزش های اسلامی با هیچ کس معامله نکنیم. اکنون وضعیت ادارات ما بیشتر مدرن است تا اسلامی.

وی در ادامه در پاسخ این سوال که در دفاع از انقلاب چقدر باید هزینه کرد، به آیاتی از سوره احزاب اشاره و تصریح کرد: در دفاع از دین باید با اعتماد به وعده نصرت خدا تحت هر شرایطی ثابت قدم ماند، رویارویی کفار و مسلمین به فرموده قران تا قیامت ادامه دارد تا مسلمین را از دینشان برگردانند. در طول بیش از سی سال پیروزی انقلاب، به برکت اخلاص رهبر معظم انقلاب و امداد امام زمان(عج) تاکنون دشمن در براندازی نظام ناکام مانده است.

مراحل اسلامی شدن علوم انسانی

حجت الاسلام نبویان در ادامه در پاسخ به سوالی از اقدامات کمیته اسلامی شدن علوم انسانی، اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید در چند بعد وارد عمل شد؛ نخست انکه ظاهر و محیط دانشگاه باید یادآور ایمان باشد در حالی که اکنون تداعی گر افکار گمراه کننده است، از سوی دیگر اندیشه اسلامی دانشجویان نیز در قالب طرح هایی مانند ولایت باید تقویت شود. همچنین اساتید باید معتقد به اندیشه اسلامی باشند و تولیدات نرم افزاری علوم اسلامی داشته باشیم برای تولید متن درسی که این ها در قالب دو طرح کوتاه و بلند مدت باید پیگیری شود.

وی در پاسخ این سوال که چرا بر خلاف خواست جبهه پایداری، حداد عادل رییس مجلس نشد، گفت: این به خود افراد بستگی دارد وگرنه جبهه پایداری بیش از 70 نماینده در مجلس دارد. در عین حال اکنون که آقای لاریجانی ریاست را بعهده دارند از ایشان می خواهیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به مجلس را به طور جدی عملیاتی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل گرانی های اخیر نیز خاطرنشان کرد: این مساله تنها به علت تحریم ها نیست، هم بی تدبیری برخی مدیران داخلی است و هم فشار تحریم های بیگانه. از دولت تقاضا داریم بر بدنه جامعه نظارت جدی داشته باشند تا قیمت ها افسار گسیخته رها نشود.

با افتخار هم برای رییس جمهور تبلیغ می کنم و هم انتقاد

وی در پاسخ سوالی در خصوص وابستگی رییس جمهور به جریان انحرافی، ابراز داشت: من دو بار در مجموع برای انتخابات ریاست جمهوری تبلیغ کردم که هر دو مربوط به آقای احمدی نژاد بود و امروز هم با افتخار می گویم که برای او تبلیغ کرده ام و هم با افتخار او را نقد می کنم چرا که ما تکلیف گرا هستیم نه شخصیت گرا.

وی گفت: در اینکه مشایی از ارزش های اسلامی و ولایت مداری منحرف است، تردیدی نیست اما اینکه در احمدی نژاد هم اثرگذار است باید بگویم که رییس جمهور ذاتا در خط انحراف نیست و اگر گاهی هم حرف های مشایی را تکرار می کند از این جهت است که به نادرستی سخنان مشایی پی نبرده است؛ گرچه در هر دو صورت نتیجه یکی است.

حمایت رهبری از احمدی نژاد در انتخابات، نشان درایت ایشان بود

حجت الاسلام نبویان در پاسخ این شبهه که بصیرت هاشمی رفسنجانی از رهبری بیشتر است چون او سریع تر انحراف مشایی را تشخیص داده و از احمدی نژاد حمایت نکرد ولی رهبری با این وجود حمایت کرد، گفت: نقش یک مدیر موفق این است که از نیروهای غیرمعصوم مادامی که در خط ولایت و انقلاب هستند برای پیشبرد اهداف نظام استفاده کند؛ رهبری در شرایطی از احمدی نژاد دفاع کرد که جریان دوم خرداد آمده بود همه چیز ما را اعم از ولایت فقیه، خدا و قران و پیامبر ببرد. در برابر چنین سیلابی، دفاع رهبری از احمدی نژاد، نشان درایت ایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال نباید خدمات احمدی نژاد را در عرصه های داخلی و بین الملل نادیده گرفت؛ در دولت او بود که مردم کارامدی نظام اسلامی را در زندگی خود لمس کردند./930/پ201/ع

ارسال نظرات