۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۳۱۵۹۱
امام جمعه کازرون:

قوای سه گانه منشور هشت ماده‌ای رهبری را اجرایی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با بیان این‌که مبارزه با مفاسد اقتصادی باید در راستای فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری باشد، حل ریشه‌ای مفاسد اقتصادی را در گرو برخورد با متخلفان در هر پست و مقامی دانست.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه قوه قضاییه نشان داده است در برخورد با مفاسد اقتصادی عزم جدی دارد، گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

حجت‌الاسلام خرسند بر ضرورت مبارزه ریشه‌ای با عوامل فساد اقتصادی در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: نه تنها قوه قضاییه بلکه دیگر دستگاه‌های اجرایی و قوای مجریه و قانونگذاری نیز برای رسیدن به این مهم باید با هم همکاری کنند.

امام جمعه کازرون با بیان این‌که مبارزه با مفاسد اقتصادی باید در راستای منشور هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری باشد، تصریح کرد: منشور هشت ماده‌ای که یازده سال پیش ایشان ترسیم و به قوای سه گانه دستور پی گیری آن را دادند متأسفانه عملی نشد.

وی ادامه داد: اگر آن زمان به دستور رهبری عمل می‌شد شاهد اختلاس‌ها و سوء استفاده از بیت‌المال نبودیم، اما امروز هم گرچه دیرهنگام است اما این اقدام به صورت جدی باید صورت گیرد و قوای سه گانه با همت خود این منشور را احیا کنند و آن را به عنوان منشور قرار دهند.

حجت‌الاسلام خرسند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، یکی از معیارهای موفقیت قوه قضاییه را جلب رضایت مردم خواند و گفت: اتقان احکام و سلامت ارکان قوه قضاییه از مطالبات مقام معظم رهبری است که در واقع مطالبات مردم نیز همین است، هرچند اقداماتی در این جهت صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است و امیدواریم برای رسیدن به این امور قوه قضاییه شتاب بیشتری داشته باشد.

امام جمعه کازرون خواستار مبارزه قوای سه گانه در برخورد با مفاسد اقتصادی شد و پیشگیری از وقوع جرم را جزو کارهای مهم قوا برشمرد و ابراز داشت: اگر اختلاسی صورت می‌گیرد قطعا افراد دانه درشتی پشت آن هستند، چگونه می‌شود بانک وام ازدواج و قرض الحسنه را بدون دوندگی و سفارش افراد پرداخت نمی‌کند اما مشاهده می کنیم یک اختلاس با این حجم بالا صورت می‌گیرد، این مساله نشان می دهد که قطعاً افرادی هستند که از موقعیت خود سوء استفاده می‌کنند.

وی حل ریشه‌ای مفاسد اقتصادی را در گرو برخورد با متخلفان در هر پست و مقامی دانست و تصریح کرد: از قوه قضاییه که نماد اجرای عدالت اسلامی است انتظار می‌رود با قاطعیت و صلابت با متخلفان برخورد کند، اما باید توجه کرد تا اتهام شخصی ثابت نشده با آبروی او بازی نشود.

حجت‌الاسلام خرسند با بیان این‌که احکام قضایی باید عبرت آموزی داشته و موجب بازدارندگی افراد باشد، گفت: وقتی تخلف مشخص شد باید مجرم به مردم معرفی و برخورد نیز متناسب با جرم باشد تا مایع عبرت در جامعه شود./927/ت302/ج

ارسال نظرات