۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۳۱۳۶۶
آیت‌الله خاتمی:

برپایی جشن‌های نیمه شعبان مصداق برجسته تعظیم شعائر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید بر برپایی باشکوه جشن‌های شعبانیه به ویژه سالروز ولادت حضرت حجت‌بن الحسن العسکری‌(عج)، برپایی جشن‌های نیمه شعبان را مصداق برجسته تعظیم شعائر دانست.
آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران در بیان اصول اخلاقی اسلام سخن گفت و با بیان این‌که انس به خداوند متعال از اصول مهم اخلاقی اسلام است، ایمان به وعده‌های خداوند را از دیگر اصول مهم اخلاقی اسلام عنوان کرد.

وی با بیان این‌که یکی از وعده‌های قطعی خداوند نصرت و یاری مؤمنان در عرصه‌های مختلف و دیگری وعده نابودی باطل است، گفت: باطل جولان دارد، زر و زیور دارد و گاه برای به مسند آمدن و در مسند ماندن فراوان تلاش می‌کند، ‌اما ماندنی نیست و سرانجام از بین می‌رود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چند نمونه از نابودی باطل در تاریخ بشریت، افزود: فرعوت به عنوان یک یاقی سرکش، مدت‌ها حکومت کرد و قرآن به تفصیل نابودی او را بیان می‌کند و همچنین دولت‌های ستمگری که آمدند و رفتند، شاهد صدقی برای این وعده حتمی قرآن هستند.

وی تصریح کرد: آن حقیقتی که به صراحت در آیات قرآن کریم مطرح شده، ماندگاری حق و نابودی باطل است؛ باطل ریشه و اساس ندارد و این جهان هستی براساس حق استوار است و حق مطلق در جهان هستی خداوند متعال است و کسانی که با حضرتش ارتباط دارند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روایتی از امام صادق‌(ع) گفت: مَثَل حکومت خبیث مانند آن شجره خبیثه‌ای است که ریشه و بن ندارد و از بین می‌رود، مثل بنی امیه مثل همان شجره خبیث است که هزار ماه حکومت کردند، اما اسمی از آنان باقی نماند.

وی ادامه داد: وجود مقدس خاتم انبیا‌(ص) و فرزندان معصوم ایشان شجره طیبه هستند و همه دشمنان آنها شجره خبیثه‌اند که ریشه ندارند؛ هرچند بنی‌العباس بیش از پنج قرن حکومت کردند و نیمی از امامان‌(ع) را به شهادت رساندند، اما نام آنها تنها به عنوان جنایتکارانی در تاریخ به ثبت رسید.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام کاظم‌(ع) که خطاب به هارون فرمودند «تو رهبر تنها هستی و من رهبر دل‌ها هستم»، یادآور شد: قرآن به صراحت بیان می‌کند که باید کاری کرد حق به صحنه آید، وقتی حق به صحنه آمد، باطل از بین خواهد رفت.

وی افزود: قرآن می‌گوید حق را محکم بر مغز باطل می‌کوبیم و آن را از بین می‌بریم، یعنی باطل نمی‌ماند، منتها همه باید تلاش کنند، همان‌طور که ملت بزرگ ایران 33 سال پیش، حق و حاکمیت حق را به صحنه آورد و دیدیم که باطل چگونه متلاشی شد و از بین رفت؛ به یاری خداوند متعال در آخرالزمان حق مطلق خواهد آمد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: وقتی حضرت ولی‌عصر(عج) ظهور کند، هیچ باطلی در سراسر جهان حکومت نخواهد کرد، تنها حق حاکم خواهد شد و نوای «اشهد ان لا اله الا الله و اشهد انّ محمد رسول الله» بر مرتفع‌ترین نقاط این عالم طنین‌انداز می‌شود.

وی با بیان این‌که ملت بزرگ ایران در ایام شعبان به استقبال باشکوه سالروز ولادت حضرت حجت‌بن الحسن العسکری‌(عج) می‌رود و جشن‌های مردمی شعبانیه به ویژه جشن نیمه شعبان با شکوه خاصی برگزار می‌شود، خواستار شد: همان شکوهی که جشن‌های مردمی نیمه شعبان در گذشته داشت، باقی بماند.

امام جمعه موقت تهران از خانواده‌ها خواست که در برپایی جشن‌های باشکوه نیمه شعبان به فرزندانشان کمک کنند و گفت: اگر فرزندانتان به شما گفتند که می‌خواهیم در محله، جشن برپا کنیم، به آنها کمک کنید تا این مراسم باشکوه را با عشق برپا دارند که همانا مصداق برجسته تعظیم شعائر است. /920/

ارسال نظرات