۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۰۶۶
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف خبر داد؛

ارسال بیش از 550 مقاله به دبیرخانه همایش‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کنندگان در دو رشته قرائت و حفظ حضور دارند که در رشته حفظ قرآن 47 نفر و در رشته قرائت نیز 56 نفر با هم رقابت می کنند.
ارسال بیش از 550 مقاله به دبیرخانه همایش‌های قرآنی


به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران عصر یک شنبه، 28 خرداد ماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس ستاد عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و استاندار و ائمه جماعات استانها در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از طنین انداز شدن سرود ملی کشورمان، عباس هاشمی، نفر اول رشته قرائت بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و پس از آن گروه مدیحه سرایی پیامبر اعظم(ص) به اجرای برنامه پرداخت.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی با اشاره به عید بزرگ مبعث و تبریک این عید به همه حاضران، گفت: عید مبعث عید آزادی و رهایی بشریت و مسلمانان است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند در سوره مبارک رحمن به بیان نعمت های مادی و معنوی خود اشاره فرموده و اولین نعمت را تعلیم قرآن دانسته است، گفت: خدا را بر این نعمت عظیم و بی نظیر شاکریم که برترین نعمت خود را به ما هدیه فرمود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان این سخن امام خمینی (ره) «هان ای قطره های جدا افتاده از اقیانوس قرآن و اسلام به خود آیید و به این اقیانوس بپیوندید تا به زندگی شرافتمندانه برسید» گفت: امیدواریم این سخن ارزشمند امام (ره) را سرلوحه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به بیان جزئیاتی از بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان در دو رشته قرائت و حفظ حضور دارند که در رشته حفظ قرآن 47 نفر و در قرائت نیز 56 نفر با هم رقابت می کنند.

وی تصریح کرد: قضاوت مسابقات را 14 داور خارجی و داخلی بر عهده دارند که در این بین 5 نفر ایرانی و 9 نفر خارجی هستند. در این مسابقات در رشته قرائت، قاسم مقدمی از استان خوزستان و معتمدی در رشته حفظ از استان اصفهان نمایندگان ایران در این مسابقات هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به برنامه های جنبی بیست و نهمین دروه مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: از جمله برنامه های ما همایش تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآنی است که در روز 31 تیر ماه برگزار خواهد شد و در آن از 29 بانوی فعال در عرصه قرانی تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: بخش دیگری از برنامه های جنبی ما همایش پژوهش های قرآنی است که تاکنون بیش از 550 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاهی از محصولات قرآنی در حاشیه این مسابقات اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار قرآنی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان به تلاش 12 کمیته تخصصی برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به بهترین وجه اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات برای اولین بار از اساتید و دانشجویان مختلف به خصوص دانشکده های علوم قرآنی و نیز مؤسسات و نهادهای قرآنی برای برپایی مسابقات کمک گرفته شد./916/د102/ع

ارسال نظرات