۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۰۵۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

سلاح هسته‌ای مخرب است و با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه هدف ایران بیداری ملت‌های جهان است این هدف را با ساخت و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در تضاد دانست و گفت: ایران به دنبال آن است تا کشورهای جهان را از سلطه اسکبار نجات دهد از این رو غرب از اسلام بیش از سلاح هسته‌ای‌ می‌ترسد.
 حجت الاسلام والمسلمين طائب حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي طائب


حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که دشمنان از ایران اسلامی می‌ترسند نه از ایران هسته‌ای، گفت: ایران هیچ‌گاه از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کند، چون به دنبال امنیت و آرامش در دنیا است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که هدف ایران هدایت و سعادت مردم کشورهای جهان است، ابراز داشت: کشوری که داعیه هدایت مردم را دارد به دنبال اموری نمی‌رود که زیان بخش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: بمب هسته‌ای محدوده نمی‌شناسد و وقتی از آن استفاده شود همه مردم و امکانات زیربنایی یک کشور را از بین می‌برد و این با فرهنگ اسلامی ایران سازگاری ندارد.

بیداری ملت‌ها اجازه سلطه‌گری به استکبار نخواهد داد

وی برنامه ریزی جمهوری اسلامی ایران را بیداری امت‌های جهان دانست و عنوان کرد: این هدفی که ایران دنبال می‌کند متناسب و سازگار با فطرت انسانی است، از این رو کشوری که در پی نجات دادن امت بشری از تاریکی است هیچ‌گاه به فکر استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی نمی‌افتد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم همچنین افزود: اگر ملت‌ها بیدار شوند، اجازه سلطه گری به استکبار جهانی را نمی‌دهند و با توجه به این که ایران اسلامی به دنبال این مساله و روشنگری ملت‌ها است، کشورهای غربی از اسلام بیش از سلاح هسته‌ای می‌ترسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی در پی آن هستند تا حرکت رو به رشد ما در ادامه مسیر را متوقف کنند، ابراز داشت: بی نیاز شدن از انرژی‌های ‌فسیلی حرکت کشور را در مسیر پیشرفت تضمین می‌کند و با بنیان محکم اقتصادی می‌توان به توسعه فرهنگی نیز امیدوار شد.

توجه به ممنوعیت‌ها مسؤولان را از هدف الهی خدمت دور می‌کند

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غرور، غفلت، خود محوری، دنیا طلبی و تلاش برای کسب محبوبیت از جمله موارد ممنوع برای مسؤولان است، اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت مسؤولان نباید بر طبق خواسته‌‌ها و تمایلات درونی آنها باشد بلکه آنها مأمور به وظیفه هستند و باید از رهنمودهای رهبری پیروی کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: مأموریت الهی با منفعت طلبی، غفلت و خود محوری سازگار نیست و هر مسؤولی که به دنبال ممنوعیت‌ها برود از این حرکت الهی خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در پایان عنوان کرد: خدمت مسؤولان در کشور باید ادامه حرکت انبیا الهی باشد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب در راه خدمت و هدایت مردم از ممنوعیت‌های الهی دور بودند مسؤولان نیز باید از این ممنوعیت‌ها به دور باشند./927/ت302/ج

ارسال نظرات