۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۱۱۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مقابله با جریان‌های انحرافی کج اندیش بخش عمده مبارزه سیاسی امام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این‌که محدوده قیام و اندیشه امام خمینی(ره) تمام امت اسلامی را در بر می گرفت، بیداری اسلامی را نتیجه این تفکر دانست.
ميرعمادي امام جمعه خرم آباد
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که محدوده قیام و اندیشه امام خمینی(ره) مختص به ایران نبود و تمام امت اسلامی را در بر می گرفت، تصریح کرد: اسلام و امت اسلامی در نظر ایشان بسیار با اهمیت بود و برای تشکیل امت واحده اسلامی تلاش می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان یکی از ویژگی های بارز امام خمینی(ره) را توجه به مستضعفان و مظلومان جهان توصیف کرد و ابراز داشت: ایشان همان گونه که برای رهایی ملت ایران از ظلم حکومت شاهنشاهی تلاش می کرد، به روشنگری علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیز می پرداخت و تمام کشورهای اسلامی را متوجه این مساله مهم کرد.

امام جمعه خرم آباد همچنین افزود: امام خمینی(ره) از حج به عنوان یک فرصت مناسب برای اتحاد امت اسلامی استفاده و وظایفی که بر دوش کشورهای اسلامی در مسیر مبارزه با استکبار جهانی داشتند را گوشزد می کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی اتحاد مسلمانان را از محورهای مورد تأکید امام خمینی(ره) خواند و افزود: مساله فلسطین به عنوان مطالبه امت اسلامی و مبارزه با رژیم صهیونیستی و اختصاص آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در حقیقت بیانگر اندیشه و تفکر ایشان در مورد اهمیت مسائل جهان اسلام بوده است.

وی به رهنمودهای امام خمینی(ره) به سران کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه دست نشانده های کشورهای غربی در کشورهای عربی را مورد خطاب قرار می داد و عنوان می کردند به قدرت مردم و اسلام تکیه کنید و قدرت های شرق و غرب را کنار بگذارید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ریشه بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی را نتیجه تفکرات امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: هر چند این تفکر در زمان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نرسید و این هدف والای امام تحقق پیدا نکرد، اما امروز خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری این اندیشه ناب را عملی و به آن جامعه عمل پوشاندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه مبارزه امام خمینی(ره) با جریان‌های معاند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بخش عمده مبارزه سیاسی ایشان مربوط به جریان های انحرافی کج اندیش و ضد اسلام و تشیع بود که یک نمونه بارز آن در پاسخ توهین به علما است که در کتاب «اسرار هزار ساله» مطرح شد و ایشان کشف الاسرار را برای نشان دادن هویت اسلام، روحانیت و نقش اسلام در سرنوشت مردم نوشتند.

وی با یادآوری ایستادگی امام خمینی(ره) در برابر برخی از انحراف هایی که در حوزه علمیه به وجود می آمد مانند ضدیت با فلسفه که ایشان با این تفکر غلط مبارزه و دروس فلسفه خود را با جدیت تمام دنبال کرد،‌ ادامه داد: از دیگر مبارزات ماندگار امام خمینی(ره) مقابله با تفکر نادرستی که در نجف شکل گرفته بود مبنی بر اینکه ولی فقیه در امور محدود می تواند دخالت کند و ایشان در رد این تفکر کتاب ولایت فقیه را نوشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان افزود: امام خمینی(ره) ثابت کرد نقش ولی فقیه کلیدی است و همان اختیاراتی را دارد که اهل بیت(ع) در اداره امور جامعه داشتند و در برابر برخی از تفکراتی که اختیارات ولی فقیه را محدود می دانستند ایشان بحث ولایت مطلقه فقیه را با ادله فراوان اثبات کردند./927/ت302/ج
ارسال نظرات