۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۰۹۶
استاد حوزه علمیه:

ماه رجب فرصتی مغتنم برای خودسازی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اروندکنار ماه رجب را فرصتی مغتنم برای خودسازی انسان دانست و گفت: در این ماه بزرگی نعمت و موهبت الهی آماده است تا درون قلب‌های کسانی که با دستان خالی به استقبال معبود می‌روند را سرشار از نور خدایی کند.
ماه رجب ، ماه دعا و نيايش و اعتكاف


حجت الاسلام سیدمجید شرفی، امام جمعه اروندکنار، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و قرار داشتن در ماه مبارک رجب، به اهمیت ویژه ماه رجب در احادیث و روایات معصومین اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به رهنمود‌های ائمه اطهار(ع) درباره نیاز معنوی انسان در این ماه، اهمیت و جایگاه این ماه نورانی کاملا مشهود می‌شود.

وی در ادامه افزود: ماه رجب و بعد از آن ماه شعبان نوعی آماده سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان است و انسان با عمل به دستورات خاصی که در این ماه برای آن لحاظ شده آمده تر به استقبال ماه رمضان خواهد رفت.

این فعال عرصه فرهنگی با اشاره به اعمال وارده در این ماه مبارک بیان داشت: روزه، توبه و استغفار، از جمله اعمالی است که در این ماه وارد شده و ثواب بسیار زیادی دارد.

امام جمعه اروندکنار ماه رجب را ماهی پر برکت و به دلایلی افضل بر همه ماه‌ها دانست و استغفار را مستحبی مؤکد جهت آمرزش گناهان بیان کرد و اظهار داشت: ماه رجب فصل جدیدی در کتاب زندگی‌است که از عطر نیایش سرشار است.

حجت الاسلام شرفی به اهمیت استغفار در این ماه اشاره کرد و گفت: کسی که می‌خواهد در این ماه به تصفیه درون بپردازد، لازم است ‌برای خرسندی خداوند تلاش کند و تمامی توان خود را در این مسیر به کار گیرد و برای خالص کردن اعمال خویش بهترین راه استغفار و اظهار ندامت از گناهان گذشته است.

این استاد‌ حوزه علمیه، ماه رجب را از نیکوترین ماه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این ماه بزرگی نعمت و موهبت الهی آماده است تا درون قلب‌های کسانی که با دستان خالی به استقبال معبود می‌روند را سرشار از نور خدایی کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اروندکنار در پایان سخنان خود با بیان این که ماه رجب فرصت‌ بسیار مناسبی برای خودسازی است، اظهار داشت: انسان باید در این ماه به گسترش ارزش‌های دینی و اخلاق اسلامی بپردازد؛ چرا که ماه رجب فرصت‌ بسیار مناسبی برای خودسازی است و باید از این فرصت نهایت بهره برده شود./9465/ت303/ب

ارسال نظرات