۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۰۰۰۷
آیت الله موسوی جزایری:

امام راحل بر اساس رضای الهی حرکت می‎کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: از بارزترین ویژگی امام خمینی(ره) تفکر در خداوند سبحان است و هیچ وقت به فکر تحسین و تقبیح مردم نبود و تصمیم هایش را بر اساس رضای خداوند انجام می داد.
آيت الله موسوي جزايري ديدار جمعي از طلاب اهواز با نماينده ولي فقيه در خوزستان ديدار جمعي از طلاب اهواز با نماينده ولي فقيه در خوزستان آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ظهر امروز در دیدار طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب(ع) اهواز، با تبریک به مناسبت ولادت امام علی(ع) و تسلیت به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) گفت: انشاء الله با تأسی به راه و روش امام، از هر نفر شما یک خمینی بزرگ به وجود بیاید.

وی به بیان خاطره ای از امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: سید حمید علم الهدی در سنین نوجوانی به دست مبارک امام راحل ملبس به لباس روحانیت شد و در آنجا از حضرت امام نصیحتی خواست که امام فرمود «درست را بخوان و برای خدا بخوان».

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حدیثی مبنی بر این که «مَنْ تَعَلّمَ الْعِلْمَ وَعَمِلَ بِهِ وَعَلّمَ لِلّهِ دُعِیَ فِی مَلَکُوتِ السّمَاوَاتِ عَظِیماً» افزود: طالب علمی که برای خدا یعنی خدمت به اجتماع، دفاع از حقوق مظلومان و ارشاد مردم درس بخواند در آسمان‎ها نام او به بزرگی یاد می‎شود.

وی به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر این که « لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِیهِ، فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَن یَتَطَهَّرُواْ» گفت: باید بنای اولیه انسان در کارهایش تقوای الهی و برای خدا کارکردن باشد، این موضوع بسیار مهم است، این است که باعث برکت به حرکت ها می شود.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که مساجد، حوزه های علمیه، حسینیه ها و هر بنای که بر اساس تقوا ساخته بشوند در آن مردانی طیب و خادمان دین اسلام پرورش می یابند اضافه کرد: امام خمینی مصداق «رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَن یَتَطَهَّرُواْ» است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنانش خطاب به طلاب خاطر نشان کرد: همواره اساس کارهای خود را بر اساس تقوای الهی قرار دهیم.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: از بارزترین صفات امام خمینی(ره) تفکر در خداوند سبحان است و هیچ وقت به فکر تحسین و تقبیح مردم نبود و تصمیم هایش را بر اساس رضای خداوند انجام می داد./9463/پ202/س
ارسال نظرات