۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۹۴۶۲
آیت‌الله موسوی جزایری:

جوانان ایران اسلامی توانایی‌های خود را در عرصه‌های مختلف به اثبات رسانده‌اند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله موسوی جزایری نوآوری، صحنه آفرینی، شکوفایی و خلاقیت را از ویژگی های هنر دانست و تصریح داشت: کار هنرمند خلق مجدد و ساختن تصویری جذاب و ظریف در قالب هنر است.
آيت الله موسوي جزايري ديدار هنرمندان استان با آيت الله موسوي جزايري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار هنرمندان منتخب سراسر استان، ماندگاری شاعران بزرگی همچون حافظ، سعدی، فردوسی و مولوی را پیشتازی آنان در عرصه هنر دانست.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که هنر کار خدایی است، عنوان کرد: همان گونه که خداوند عزوجل ابدی و ازلی است، هنر نیز رنگ ابدیت به خود گرفته است.

وی با اشاره به آیه «صبغه الله و من أحسن من الله صبغه» خلاقیت را از امور مقدس و الهی دانست و ابراز داشت: خلاقیت بر خلاف علم است، زیرا کار علم کشف است، اما کار هنر خلاقیت و خلاقیت کار خداوند تبارک و تعالی است.

آیت الله موسوی جزایری نوآوری، صحنه آفرینی، شکوفایی و خلاقیت را از ویژگی های هنر دانست و تصریح داشت: کار هنرمند خلق مجدد و ساختن تصویری جذاب و ظریف در قالب هنر است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: دسیتابی به علوم مختلف در انقلاب اسلامی به اثبات رسید و جوانان این مرز بوم در عرصه علمی توانایی های خود را به اثبات رساندند و در این میدان گوی سبقت را از دیگران ربودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در عرصه هنر نیز معتقدیم توانایی های زیادی در میان جوانان ایرانی وجود دارد که به اثبات رسیده و خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: هنرمندان باید با امید و دلگرمی کارشان را ادامه دهند، جوانان هنرمند بدانند که میدان باز است و ان شاء الله آینده از گذشته بهتر خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنانش بر حل مشکلات هنرمندان استان خوزستان تأکید کرد.

در ابتدای این مراسم، صادق عوضی رییس حوزه هنری استان خوزستان، به ایراد سخن پرداخت و خواستار ایجاد ارتباط عمیق میان حوزه علمیه و هنرمندان استان شد.

همچنین سه تن از هنرمندان استان به نمایندگی از سایر هنرمندان منتخب حاضر به بیان پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند./9463/پ202/ج

ارسال نظرات