۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۹۳۸۳

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام هادی با حضور مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ در سالروز شهادت حضرت امام علی النقی(ع) دهمین امام شیعیان مراسم سوگواری و عزاداری با حضور مراجع تقلید و علما برگزار شد.
عزاداري شهادت امام هادي در بيوت مراجع عظام تقليد عزاداري شهادت امام هادي در بيوت مراجع عظام تقليد عزاداري شهادت امام هادي در بيوت مراجع عظام تقليد عزاداري شهادت امام هادي در بيوت مراجع عظام تقليد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری و عزاداری حضرت امام هادی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام هادی(ع) پیش از ظهر امروز در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب آنان امام همام و بیان ابعاد گسترده زیارت جامعه کبیره پرداختند و مداحان نیز در این مصیبت روضه خوانی و مداحی کردند.

مراسم عزاداری شهادت امام هادی(ع) در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد،‌ بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی امروز و شب گذشته برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت آن امام همام و در پی اهانت صورت گرفته به مقام شامخ امام هادی و تاکید مراجع تقلید مبنی بر حضور باشکوه مردم در مراسم عزای دهمین امام شیعیان، امروز در قم دستجات و هیئات عزاداری از جای جای شهر به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) حرکت کردند و این مصیبت را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند و در این مکان مقدس به عزاداری پرداختند.

در دیگر شهرهای کشورمان نیز مردم ولایتمدار و انقلابی ایران به صورت سیاه پوش مراسم عزاداری سالروز شهادت امام هادی(ع) را برگزار کردند./924/پ203/ج

ارسال نظرات