۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۲۹۲۷۵
با حضور معاون رییس جمهور؛

پدیدآورندگان کتاب نورالدین پسر ایران مورد تجلیل قرار گرفتند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، پدیدآورندگان کتاب نورالدین پسر ایران با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور مورد تجلیل قرار گرفتند.
تجليل از نورالدين عافي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، شب گذشته در مراسم تجلیل از پدیدآورندگان کتاب نورالدین پسر ایران که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آنچه تاکنون از حوزه دفاع مقدس معرفی شده تنها بخش کوچکی بوده که منشأ تحولات بسیاری در جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که ادبیات پایداری و دفاع مقدس به اندازه موضوع مقدس جهاد و شهادت دارای ارزش است گفت: ادبیات پایداری ارزش های والای انسانی را معرفی کند و این حرکت ارزنده موجب ارزش یافتن این آثار می شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان این‌که کتاب های ارزشمند حوزه دفاع مقدس بایستی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از محورهای راهبردی در عرصه تربیت، تبلیغ الگو می باشد و این آثار وظیفه شناسایی این الگوها را بر عهده دارد.

وی با بیان این‌که باید الگوهای مناسب جامعه را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم افزود: هیچ موضوعی در امر تربیت به اندازه معرفی و تبلیغ الگوی مناسب موثر نیست، ادبیات دفاع مقدس علاوه بر معرفی فرهنگ عظیم دوران جنگ، نقش موثری نیز در تربیت نسل جوان ایفا می کند.

معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به نقش اصحاب قلم آذربایجان در عرصه ادبیات دفاع مقدس اظهار داشت: آذربایجان در عرصه تولید ادبیات دفاع مقدس نقش خوبی ایفا کرده و اولین کتاب های خاطرات در تبریز و آذربایجان نگاشته شده است.

وی با تاکید بر توجه به ظرفیت های موجود در این عرصه تصریح کرد: کتاب های حوزه دفاع مقدس تنها خاطرات یک فرد نیست، بلکه خاطرات همه رزمندگانی است که با این افراد در ارتباط بودند، از این رو بایستی ارزش و بهای معنوی این آثار به درستی شناخته شود.

همچنین محسن مومنی، رییس حوزه هنری کشور در سخنانی با تاکید بر این‌که فرهنگ دفاع مقدس و شهدا هدایتگر جامعه هستند اظهار داشت: اگر می خواهیم در ادبیات و هنر جهانی شده و جایگاه مناسبی داشته باشیم، باید به حوزه ادبیات دفاع مقدس روی آورده و در این عرصه فعالیت بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: مردم ایران در این جنگ چهره و هویت جدید خود را که پس از انقلاب اسلامی کسب کرده بودند، نشان دادند که این امر در آثار و ادبیات حوزه دفاع مقدس به خوبی نمایان است.

مومنی با اشاره به این که کتاب های حوزه دفاع مقدس و ادبیات جنگ هویت جدید ملت ایران را به رخ استکبار می کشد افزود: کتاب هایی که به صورت خاطرات رزمندگان در زمینه جنگ نوشته می شود در آینده به عنوان یک سند تاریخی تلقی خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این همایش از پدید آورندگان کتاب نورالدین پسر ایران به خصوص، سیدنورالدین عافی به عنوان راوی و معصومه سپهری به عنوان نویسنده تجلیل به عمل آمد./935/پ202/ب

ارسال نظرات