۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۸۷۷۵
آیت الله نورمفیدی:

غرب اشتباهات گذشته را تکرار نکند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به موضع گیری های اخیر برخی مقامات غربی در خصوص ادامه فشار علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: دیپلماسی فشار علیه ایران اسلامی شکست خورده است و غرب نباید اشتباهات گذشته را دوباره تکرار کند.
نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های نماز سیاسی عبادی مرکز استان با اشاره به این که در نشست استانبول، ایران اسلامی و گروه 1+5 به توافقات خوبی رسیدند، گفت: در روزهای 24 و 25 اردیبهشت ماه هم نشست نمایندگی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با نمایندگان این آژانس برگزار شد که بر اساس گفته های دو طرف این نشست نیز مثبت بوده و چارچوب هایی نیز برای گفت وگوی سوم خرداد تعیین شد.
 
وی در ادامه سخنان خود به اظهار نظرهای نسنجیده از سوی برخی مقامات غربی در خصوص ادامه دیپلماسی فشار بر علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این گونه اظهارات نشان دهنده این است که غرب در پی تکرار اشتباهات گذشته خود است.
 
امام جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن مذاکرات سوم خرداد جمهوری اسلامی ایران و گروه ایران 1+5 در بغداد، تاکید کرد: نتیجه این مذاکرات می تواند تاثیرات مثبت و منفی بر تحولات منطقه بگذارد، چنانچه غرب بخواهد روند منفی گذشته را ادامه دهد بیش از گذشته ضرر می کند و اگر به نتایج مثبت برسند از فواید آن بهره مند می شوند.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روابط اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران در گذشته 50 میلیارد دلار بودکه اکنون به 20 میلیارد دلار رسیده است و این کاهش سی میلیارد دلاری بیانگر به خطر افتادن منافع اقتصادی آنها است.

 آیت الله نورمفیدی در ادامه به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت : در 400 سال گذشته 25 جنگ بر ایران تحمیل شد و در این جنگ ها خرمشهر چهار بار به اشغال بیگانگان درآمد.
 
وی  افزود: بار نخست خرمشهر در سال 1254 قمری به دست عثمانی ها افتاد، بار دوم و سوم در سال های 1273 و 1320 به دست انگلیسی ها و بار چهارم در جریان جنگ تحمیلی از سوی نیروهای بعث صدام اشغال شد.
 
خطیب جمعه گرگان خاطرنشان کرد: وجه تمایز آزادسازی خرمشهر در گذشته با آزادسازی آن در جنگ تحمیلی این است که در جنگ های قبلی خرمشهر با میانجی گری بیگانگان آزاد شد، اما در جنگ تحمیلی نیروهای مردمی خرمشهر را از دست دشمنان آزاد کردند.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به تحولات کشور بحرین گفت: مردم مسلمان بحرین شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارند و قدرت های غربی هم از حکومت آل خلیفه در مقابل خواسته های مردمی ملت بحرین حمایت می کنند و این در حالی است که در جریان تحولات سوریه به جای اینکه از دولت این کشور حمایت کنند، گروه اندک معترضان که با دولت سوریه به مبارزه مسلحانه پرداخته اند را نماد مطالبات ملت سوریه می دانند و از آنها دفاع می کنند.

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول نماز با اشاره به سخنان امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه گفت: تنها چیزی که باعث دوری از تقوا می شود، دلبستگی به دنیا است.

 وی ادامه داد: دنیا خانه ای ست که فنا و نابودی را بر تارک آن نوشته اند و هیچ چیز و هیچ کس در آن باقی نمی ماند؛ دنیا خانه ای پر از سختی، فراز و نشیب ها و پند و عبرت است.

آیت الله نورمفیدی افزود: تنها زاد و توشه ای که انسان را در دنیا و آخرت بیمه می کند تقوا است./950/پ201/ج

ارسال نظرات