۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۶۴۷
آیت الله علوی گرگانی:

عالم بی‌تقوا جامعه را به انحراف می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی نقش روحانیت و عالمان دین را در اجتماع کلیدی و محوری توصیف کرد و گفت: اگر عالم دینی اهل تقوا نباشد ممکن است دیگران را هم به انحرف بکشاند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه فولاد تربت حیدریه، با بیان اهمیت تقوا در آموزه‌های دین اسلام، اظهار داشت: رعایت تقوا بیش از همه اقشار برای طلاب و روحانیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر نقش محوری روحانیت در هدایت و رهبری جامعه، افزود: اگر عالم دینی آلوده به معاصی باشد نمی‌تواند آن طور که شایسته است دیگران را ارشاد کند و ممکن است مردم از خطاها و رفتار های اشتباه او الگو برداری کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در تبیین آیه 26 سوره اعراف، تصریح کرد: همان گونه که لباس، پوششی لازم برای بدن است و هرکس بدون پوشش مناسب در منظر عموم ظاهر شود، مؤاخذه می‌شود، لباس روح و جان آدمی هم تقوا است؛ این بهترین تشبیه است که خداوند برای تقوا بیان فرموده است.

آیت‌الله علوی گرگانی پس از بیان روایاتی درباره موضوع ورع و پاکدامنی، گفت: اهل علم باید خود را به این دو خصلت نیکو بیارایند به نحوی که وقتی مردم با آنها روبرو می‌شوند نورانیت را در چهره ایشان مشاهده کنند و به یاد خدا بیفتند و از انوار او بهره‌مند شوند.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان نکات اخلاقی خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت:‌ خواندن نماز شب، تهجد و انجام عبادات مختلف در رشد معنوی شما تأثیر چشمگیری خواهد داشت و شما نباید در این عرصه کوتاهی کنید.

وی حفظ وقار و بردباری را از دیگر صفات مهم و ضروری طلاب و علمای دین دانست و اظهار داشت: در برابر ناملایمات زندگی و رفتارهای ناهنجار دیگران باید صبور باشید؛ در روایتی از امام معصوم (ع) داریم که می فرماید علم را بدست آورید و آن را با وقار و حلم زینت بخشید./928/پ202/ج
ارسال نظرات