۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۵۰۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه خوزستان:

فضای سالم برای حضور بیشتر زنان در اجتماع فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت: باید فضای جامعه را با در نظر داشتن اصول اخلاقی و شرعی برای حضور اجتماعی زنان فراهم کنیم.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي، رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خوزستان حجت الاسلام سيد محسن شفيعي، رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي در دانشگاه هاي خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، صبح امروز در جشن میلاد حضرت زهرا(س) که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: حضور بانوان در عرصه فعالیت‌‌های اجتماعی باید با رعایت استانداردهای اخلاقی و حضوری ایمن باشد تا مبادا در این زمینه مشکلی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) بسیاری از تقسیمات دوگانه بین زن و مرد را به هم ریخت و نگاه به زن را تغییر داد به گونه ای که روز تولد حضرت زینب(س) روز پرستار نامگذاری شد و این‌گونه بود که نگاه به حرفه پرستاری و جامعه پرستاران به کلی تغییر یافت.

وی با تأکید بر لزوم فعالیت‌های اجتماعی بانوان بیان داشت: باید فضا را در جامعه برای حضور اجتماعی زنان با در نظر داشتن اصول اخلاقی و شرعی فراهم کنیم و فضای کار به گونه‌‌ای باشد که بانوان بتوانند رسالت‌های اجتماعی خود را در فضایی سالم مطابق با اصول و شاخص‌‌های دینی و اخلاقی به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام شفیعی بر حس همگرایی و دلسوزی بانوان در محیط‌های کار اداری نسبت به هم تأکید کرد و  بیان داشت: در فضای آشفته امروز که همه نگران و گاهی گریزان از هم هستند اگر این حس مشترک در محیط کار وجود داشته باشد می‌‌تواند اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: زنان شاغل در محیط اداری توجه کنند که نیازهای زندگی شخصی و خانوادگی خود را جدی بگیرند، چراکه اگر دلبستگی به محیط کار بر فضای خانه و زندگی مشترک و روحیه مادری تأثیر بگذارد، زنگ خطر به صدا در می‌آید.

وی بیان کرد: در این زمینه دو بخش تأثیرگذارند، نخست مدیران و سیاستگذاران چرا که باید زنان را متفاوت از آقایان در محیط کار ببینند و مطالبات از آنها باید متفاوت از مطالبات از مردان دیده شود، البته خود زنان هم باید به این موضوع اهمیت دهند و حضورشان به گونه‌ای مدیریت شود که بر نقش خانوادگی آنان تأثیر منفی نگذارد.

در ادامه این مراسم حسن مروتی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، در سخنانی با تبریک روز زن، زنان را چرخ‌های گرداننده کشور دانست و یاد آور شد: بخش عمده‌ای از کادر آموزشی و اداری و دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند و مسؤولیت‌های زیادی بر عهده این قشر قرار دارد.

وی با بیان این‎که رفتار، کردار و گفتار زنان شاغل در دانشگاه الگویی برای دانشجویان جوان است پس لازم است رعایت موازین شرعی و اخلاقی از سوی شما مشهودتر باشد، عنوان کرد: هم اکنون کمیسیون امور بانوان دانشگاه در سطح استان مطرح و حضور آن مشهود و پررنگ است و جا دارد که به عنوان یک اتاق فکر نقطه ضعف‌هایی را که در حوزه کاری زنان وجود دارد، گزارش دهند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات