۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۰۷۵
آیت‌الله نوری همدانی:

مسؤولان فرهنگی اقدامات مؤثری در برابر تهاجم دشمن انجام دهند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از عرضه کتاب‌هایی در نمایشگاه کتاب در رد مصائب حضرت فاطمه(س)، گفت: مسؤولان فرهنگی با ترویج اندیشه حضرت زهرا(س) به مقابله با این تهاجمات برخیزند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم، اظهارداشت: متاسفانه در نمایشگاه کتاب امسال کتاب‌هایی بر علیه اعتقادات تشیع و در رد مصائب حضرت زهرا(س) عرضه می‌شود که در یکی از آنها ماجرای شهادت این بانوی عظیم الشان را افسانه می خواند.

وی با تاکید بر احیای فرهنگ فاطمی در جامعه، افزود: دست اندرکاران عرصه فرهنگ می توانند با ترجمه و تحلیل روان خطبه‌ های حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س)، گام های مؤثری در مقابله با تهاجم دشمن در این زمینه بردارند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ترویج اندیشه حضرت فاطمه(س) را تعیین خط و مشی سیاسی حکومت اسلامی دانست و گفت: با مطالعه این دو خطبه ارزشمند در می‌یابیم که تنها پیامبر یا امام معصوم و یا فقیه داری شرایط، می‌تواند زمام امور مسلمین را به عهده بگیرد و باید این تفکر را باید به جهان صادر کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه پیامبر(ص) همواره بحث ولایت را در کنار نبوت مطرح می‌کردند، گفت: عده‌ای بعد از ارتحال رسول اکرم(ص) تلاش کردند مسیر امامت و ولایت را محو کنند به همین دلیل نگذاشتند سنت پیامبر(ص) آن گونه که شایسته بود به نسل‌های آینده منتقل شود، تا جایی که در طول 20 سال حکومت معاویه، در 70 هزار منبر به صورت مستمر به بدگویی از حضرت علی(ع) پرداخته شد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید حسن اکبری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم، با اعلام خبر برگزاری کنگره حضرت زینب(س) به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه(س) از سوی جامعه بسیج زنان در سپاه قم، از حضرت آیت الله نوری همدانی برای شرکت در این مراسم به طور رسمی دعوت به عمل آورد./928/پ202/ج
ارسال نظرات