۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۸۸۲
در قم؛

نخستین مانور امداد و نجات ویژه طلاب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته هلال احمر نخستین مانور امداد و نجات ویژه طلاب با حضور جمعی از مسؤولان استان و حوزه علمیه در قم برگزار می شود.
جمعيت هلال احمر 
خلیل الله سائلی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در گفت‎وگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان ضرورت اهمیت حضور حوزه‌های علمیه در مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی گفت: در بسیاری از صحنه‌های انقلابی و اسلامی طلاب حوزه‌های علمیه با حفظ شؤونات دینی و اسلامی به صورت ملبس حضوری چشم گیر داشته اند و از این رو باید از توانمندی طلاب برای فرهنگ سازی در مسائل مختلف بهره گیری شود.

 سائلی افزود: با توجه به فرارسیدن هفته هلال احمر اولین مانور امداد و نجات ویژه طلاب حوزه های علمیه با حضور بیش از 45 نفر از طلاب دوره دیده در کلاس های امداد و نجات برگزار می شود و با توجه به انجام جلسات متعدد در خصوص حفظ جایگاه لباس روحانیت این افراد مانور را به صورت ملبس انجام خواهند داد.

وی با اشاره به عضویت 250 نفر از طلاب در جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت  گرفته به زودی در بسیاری از مدارس حوزه های علمیه با تأکید بر ضرورت آموزش های امدادی دوره های جامعی ویژه طلاب برگزار خواهد شد.

سائلی عنوان کرد: مانور امداد و نجات ویژه روحانیون در روز پنج شنبه 21 اردیبهشت در سایت هلال احمر واقع در جاده قدیم قم ـ تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این روز دیداری با برخی از مراجع و علما به منظور بهره‌گیری از سخنان ارزشمند آنان در زمینه جهت دهی به فعالیت های هلال احمر در راستای حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: همایش سراسری صلح جهانی از دیدگاه اسلام نیز یکی دیگر از برنامه های جمعیت هلال احمر است که در همان روز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سالن آیت الله فاضل لنکرانی برگزار خواهد شد که در این همایش مسأله صلح در سراسر جهان از دیدگاه دین مبین اسلام از سوی یکی از علمای برجسته و جمعی از استادان حوزه بررسی و ارزیابی خواهد شد./926/پ202/س
ارسال نظرات