۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۳۳۲
عضو خبرگان رهبری:

شهید مطهری عمر خود را صرف مقابله با افراط و تفریط کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: نقش شهید مطهری در مبارزه با تحجر و ارتجاع و بدعت‌گذاری در آموزه های دینی بسیار ارزشمند و ماندگار است، شهید مطهری اسلام منهای سیاست را نظریه ای آمریکایی می دانست و برای مقابله با چنین انحراف‌هایی شب و روز نمی شناخت.
مطهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در دیدار اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با بیان این که استاد مطهری با احساس تکلیف، خود را مسؤول مقابله با تفکرات انحرافی در حوزه و دانشگاه می دانست، اظهار داشت: شهید مطهری عمر خود را صرف مقابله با افراط و تفریط در نظام اسلامی کرد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که شهید مطهری هویت ایرانی اسلامی را احیا کرد، ادامه داد: نقش شهید مطهری در مبارزه با تحجر و ارتجاع و بدعت‌گذاری در آموزه های دینی بسیار ارزشمند و ماندگار است، شهید مطهری اسلام منهای سیاست را نظریه ای آمریکایی می دانست و برای مقابله با چنین انحراف‌هایی شب و روز نمی شناخت.

وی در ادامه ولایت مداری شهید مطهری الگویی برای ملت ایران است، تصریح کرد: وی در دفاع از حریم ولایت و اقدامات عملی در تبیین اصل ولایت مطلقه فقیه پیشتاز بود، به عبارت بهتر آن عالم فرزانه ذوب در شخصیت امام خمینی(ره) بود.

آیت الله مجتهد شبستری، الگوپذیری از روش استاد مطهری در تربیت انسان های وارسته، متعهد و متخصص را مفید برای آینده نظام اسلامی دانست و گفت: اگر آن شهید بزرگوار در حوزه تحصیلات خود را ادامه می داد، به یقین یکی از علمای برجسته معاصر محسوب می شد.

عضو خبرگان رهبری با تشریح ویژگی‌های آثار استاد مطهری اظهار داشت: منافقان تحمل افکار و اندیشه‌های روشنگر و وحدت‌بخش شهید مطهری را نداشته و در نهایت اقدام به ترور ایشان کردند، به عبارت دیگر استاد مطهری شهید راه ولایت و هدایت بود.

وی با بیان این که شهید مطهری با درک اهمیت تأثیر این جریان ها دانشگاه را به جای حوزه انتخاب کرد، افزود: مهم ترین دغدغه شهید مطهری مقابله با التقاط در دین بود، که البته هنوز نیز عده ای با اسلام ناب محمدی مخالفند و می خواهند هوای نفس خود را به دین وارد کند./935/پ202/س
ارسال نظرات