۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۸۷۳
با وجود عقب نشینی فرد توهین کننده به نوامیس شیعه؛

شیعیان عربستان: به شکایت خود ادامه خواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ شیعیان عربستان با صدور پیامی بر ادامه پیگیری شکایت از توهین کننده به نوامیس شیعه تاکید کردند.
سلطان بن زاحم وکيل مدافع سعودي
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی سلطان بن زاحم، وکیل مدافع سعودی از توهین به نوامیس شیعیان عقب نشینی کرده است، انجمن حقوقی پیگیری هتک حرمت نوامیس شیعه در پیامی بر شکایت از این وکیل مدافع گستاخ تاکید کرد.

در پیام انجمن حقوقی پیگیری هتک حرمت نوامیس شیعه آمده است: این انجمن قصد انتقام گیری از فردی را ندارد و تنها می خواهد حدی از حدود خداوند متعال در جامعه ای اسلامی جاری شود و از انتقام گیری سایر مسلمانان از این فرد که به ناموس آنان توهین کرده و فرامین الهی و سنت نبوی را زیرپا گذاشته است، جلوگیری کند.

انجمن پیگیری شکایت از سلطان بن زاحم افزود: ابن زاحم به صورت علنی از قذف بانوان شیعه عذرخواهی نکرده و تنها اذعان داشت که نسبت به گفته هایش سوء برداشت شده است، اینگونه سخنان نمی توانند جامعه را از گسترش هتاکی به نوامیس بازدارد و وی موظف است به همان شیوه ای که به شیعیان توهین کرد از کرده خود نیز اعلام پشیمانی کند.

در ادامه پیام تاکید شده است: ابن زاحم ادعا می کند که برداشت شیعیان از سخنان وی اشتباه بوده است، در حالی که وی به زبان عربی سخن گفته و معانی کلماتش کاملا مشخص و آشکار است. سخنان اخیر وی نیز هیچ نشانی از توبه و عقب نشینی ندارد و تنها بازی با جملات است.

این انجمن وابسته به شیعیان عربستان تصریح کرد: ابن زاحم باید به صورت رسمی و با زبان عربی در روزنامه ها و پایگاه اجتماعی از همه کسانی که به آنها توهین کرده است، عذرخواهی کند و غرامت وکلایی که در انگلستان و آمریکا برای پیگیری شکایت از وی به استخدام درآمده اند را پرداخت کند.

انجمن پیگیری شکایت از هتاکی به نوامیس شیعیان با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی میان مسلمانان سنی و شیعه وجود ندارد، اظهار داشت: این انجمن هیچ توجهی به مذهب بانوان مورد هتک حرمت قرار گرفته ندارد و هر کس به بانوان مسلمان سنی هتاکی کند نیز با پیگیری و شکایت این انجمن مواجه خواهد شد.

این انجمن ادامه داد: در برنامه های انجمن چیزی به نام وابستگی مذهبی و سیاسی و طایفه ای وجود ندارد و همه مسلمانان بر اساس یک دین، یک قبله و یک کتاب دیده می شوند. این انجمن به پیگیری خود نسبت به محاکمه ابن زاحم و همه کسانی که به نوامیس مسلمانان توهین می کنند ادامه خواهد داد و کاری می کنیم که همه فرودگاه های جهان برای این افراد ممنوع شود.

در بخش پایانی این بیانیه با اشاره به اینکه شرف مسلمانان خط قرمز به شمار می آید، خاطر نشان شده است: برنامه جمع آوری امضا برای محاکمه عادلانه و قاطعانه ابن زاحم ادامه می یابد و سپس این امضاها را به پادشاه عربستان ارسال می کنیم و امیدواریم که پادشاه بتواند با این افراد برخوردهای لازم را داشته باشد.

گفتنی است بن سلطان بن زاحم طی مطلبی که در پایگاه های اینترنتی اش منتشر شد به نوامیس شیعیان توهین کرده و اکثر آنان را حرامزاده خوانده بود.

پس از این سخنان توهین آمیز، علما و قشرهای مختلف شیعیان عربستان و سایر کشورهای اسلامی واکنش نشان داده و بر لزوم محاکمه و اجرای حد قذف علیه این وکیل مدافع گستاخ تاکید کردند.

شیعیان عربستان، کویت، مصر و انگلستان نیز با جمع آوری امضا درصدد اجرای محاکمه و مجازات سلطان بن زاحم برآمدند./980/ب902/ک
ارسال نظرات