۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۴۶۱
ظهر امروز؛

مراسم چهلمین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین امامی فر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلمین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین امامی فر از علمای برجسته خوزستان امروز در اهواز برگزار شد.
مرحوم امامي فر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم چهلمین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین امامی فر، یکی از علما و فضلای برجسته خوزستان، امروز با حضور علما، فضلا، طلاب، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم، در مسجد جامع اهواز برگزار شد.

همچنین در این مراسم، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، و آیات سید علی شفیعی و محسن حیدری نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در مراسم چهلمین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین امامی فر، حجت الاسلام سید نصرت موسوی، استاد حوزه علمیه، واعظ این مراسم بود که در بخشی از سخنان خود با بیان این که حجت الاسلام و المسلمین امامی فر،‌ انسانی با تقوا و عالمی ربانی بود، اذعان داشت: این بزرگوار تمام وجود خود را وقف مردم و خدمت به اسلام کرده بود.

وی سعادت را یکی از راه های کمال انسان داست و تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین امامی فر با تقوایی که داشت به کمال دنیوی و اخروی دست پیدا کرد.

قابل ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین امامی فر از علمای خوزستان است که پس از تحصیل علوم حوزوی در دزفول و قم، مشغول به تدریس در دار العلم آیت الله بهبهانی، رساندن وجوهات مردم به مراجع تقلید عظام وقت، امام جماعت مسجد جامع اهواز، روحانی کاروان حج و عضو بعثه مقام معظم رهبری بود.

ایشان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی از علمای بود که در اهواز با حضور در راهپیمایی ها و همچنین رساندن پیام امام خمینی(ره) به مردم و برگزاری مراسم ترحیم قیام 19 دی قم در اهواز گامی مؤثر در شکل گیری انقلاب اسلامی داشت.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین امامی فر در زمان جنگ تحمیلی، مسجد جامع اهواز را به عنوان پایگاه تجمع رزمندگان قرار داد و با حضور در مناطق عملیاتی و سخنرانی در جمع رزمندگان اسلام و حمایت های معنوی آنان را برای ایستادگی در برابر بعثیان ترغیب می کرد./9458/پ203/س
ارسال نظرات