۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۱۴۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

فناوری هسته‌ای مایه عزت ایرانی در مجامع بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: دشمنان با درک توان دانشمندان جوان ایرانی درصدد فشار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای محروم کردن ایران از حق مسلم هسته ای هستند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع مردم شهرستان اهر به مناسبت ایام فاطمیه، با اشاره به دیدگاه مبانی قرآنی و احکام الهی مبنی بر اهمیت کار و تولید در جامعه اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که کشور دارای عظیم ترین منابع انسانی، انرژی و طبیعی است، شایسته نیست که هنوز در برخی کالاها وابسته بوده و خودکفا نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: بهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود در کشور و استفاده از نیروی جوان و خلاق جامعه برای تحقق توصیه های رهبری ضروریست، افزون بر اینکه ارتقای کیفی تولیدات داخلی و حمایت جدی از تولید و صنعت کشور نباید مورد غفلت واقع شود.

امام جمعه اهر خواستار عملی شدن راهکارهای علمی و مناسب برای ارتقای کیفی تولیدات داخل و ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی در کشور شد و تصریح کرد: حمایت از تولید و اشتغال در کشور و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال بزرگ‌ترین خدمت به نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حاجی زاده با تاکید بر همراهی و همکاری مردم و مسؤولان در تحقق توصیه های مهم رهبری گفت: تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه‌گذاران ایرانی رشد و توسعه خواهد داشت، بنابر این بایستی با ارائه تسهیلات بدون بروکراسی های خسته کننده، توجه و بازنگری جدی در قانون کار بیش از گذشته در جهت ارتقای تولید ملی تلاش کرد.

وی با تاکید بر تغییر نگرش نسبت به جایگاه و نقش کارگران و تولیدکنندگان در اقتصاد و صنعت کشور بایستی مورد توجه ویژه مسؤولان اجرایی، نمایندگان و قوه قضائیه باشد، افزود: هر کسی و در هر جایگاهی در قبال پیام مهم رهبری مسؤول است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: گرایش مردم به مصرف کالاهای تولید داخل، قطعا مانع خروج ارز از کشور و تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه ریشه کن شدن معضل بیکاری در برخی نقاط کشور خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز فناوری هسته‌ای اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین افتخار نظام خودکفایی در حوزه فناوری هسته‌ای برای بهره‌مندی در اهداف صلح‌آمیز، تأمین انرژی و مسائل پزشکی بوده که به برکت تلاش جوانان دانشمند بسیجی ایران اسلامی بدست آمده است

وی ادامه داد: دشمنان نظام و استکبار جهانی با پی بردن به توان دانشمندان جوان ایرانی در حوزه فناوری هسته‌ای درصدد فشار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جهت محروم کردن ایران از حق مسلم خود هستند./935/پ201/ع

ارسال نظرات