۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۹۶۳
آیت الله موسوی جزایری:

حوزه علمیه ستاد فکری و فرهنگی جامعه است / توسعه کمی و کیفی حوزه ها یک اولویت فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: حوزه های علمیه که تأمین کننده خوراک فکری و تقویت جبهه فرهنگی جامعه است باید توسعه کیفی و کمی شوند.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، امروز 16 فروردین ماه، در گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان، با اشاره به ورود ائمه جمعه به صحنه آموزش و پرورش و ارتباط نزدیک با دانش آموزان و دانشجویان گفت: این کار قدم های عملی دارد که در حال برداشته شدن هستند.

وی با انتقاد از این که خیلی دیر با این جدیت به سمت دانش آموزان و دانشجویان در حال حرکت هستیم، اظهار داشت: امروزه که فرصت این کار ارزشی فراهم شده است باید این فرصت به دست آمده را غنیمت بشمریم و با همه وجود کارهای تبلیغی را شروع کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برای اجرای طرح حضور مؤثر روحانیت به ویژه ائمه جمعه در مدارس و دانشگاه ها نیاز به ستاد پشتیبانی فکری است، افزود: ستاد پشتیبانی که تأمین کننده خوراک فکری و تقویت کننده جبهه فرهنگی باشد حوزه علمیه است که باید در این زمینه توسعه کیفی و کمی یابد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به طرح های در حال اجرا برای مسائل تربیتی جوانان همچون طرح هجرت، صالحین، معراج و ولایت عنوان داشت: این طرح ها تأثیر بسزایی در میان نسل جوانان داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این که باید از تجارب هم دیگر استفاده کرد، تصریح داشت: مطالبی که در این نشست بیان شده، باید مدون شود و در اختیار دست اندرکاران عرصه تبلیغی در مدارس آموزش و پرورش قرار گیرد./9463/پ202/س


ارسال نظرات