۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۶۸۲
سال گذشته؛

بیش از 300 گفتمان دینی در گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری بیش از 300 گفتمان دینی سال گذشته در استان خبر داد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، برگزاری گفتمان های دینی را مهم ترین راه مقابله با توطئه های نرم دانست و گفت: سال گذشته بیش از 300 گفتمان دینی در مناطق مختلف استان برگزار شد.

وی افزود: گفتمان‌های دینی با هدف تشریح احکام اسلام، تقویت بنیه‌ دینی جوانان و رفع شبهات فکری آنان در استان برگزار شده است.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اهداف برگزاری گفتمان دینی تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب و امن جهت طرح پرسش‌های مخاطبین، تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی مخاطبین به واسطه زدودن زنگار شبهات به روش چهره به چهره، بستر‌سازی مناسب برای ایجاد تعامل میان جوانان و نوجوانان و اساتید حوزه و دانشگاه، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی جهت مقابله با تهاجم فرهنگی از اهداف مهم برگزاری گفتمان های دینی است.

حجت الاسلام گلمیرزاده ضمن تشریح موضوعات گفتمان ها، افزود: تشریح اهمیت نماز، تبیین فلسفه احکام اسلام، مقایسه احکام دین اسلام با سایر ادیان، عرفان‌های نوظهور، روابط اجتماعی، حجاب و عفاف، فرهنگ انتظار و مهدویت، وظیفه شیعیان در عصر غیبت، ویژگی‌های دوران جوانی و فضایل اخلاقی از جمله موضوعات مورد بحث در گفتمان‌های دینی بود.

وی با اشاره به تعداد گفتمان های برگزار شده در سال 90 گفت: از 300 گفتمان برگزار شده در سال گذشته، 244 گفتمان دانش آموزی و 56 گفتمان به صورت عمومی و در مساجد برگزار شده است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که 238 گفتمان به صورت همایشی و تعداد 62 گفتمان هم به صورت کارگاهی برگزار شده است، گفت: بدون تردید اگر همکاری آموزش و پرورش در استان نبود این گفتمان ها به نحو مطلوب اجرا نمی شد./950/پ203/س
ارسال نظرات