۰۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۲۵۶۵۱
امام جمعه اردبیل:

مصرف تولیدات داخلی بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، مصرف کالاهای خارجی را مساوی با پرکردن جیب سرمایه داران خارجی و تضعیف اقتصاد داخلی ارزیابی کرد و افزود: عمل به پیام نوروزی مقام معظم رهبری موجب حل شدن تورم، فقر و بسیاری از معضلات اقتصادی می شود.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل، حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 91 اظهار داشت: نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان از اهمیت کار و تولید از نگاه رهبری دارد.

وی با بیان اینکه تحقق عملی شعار سال نیازمند همت و تلاش مسؤولان قوای سه گانه است، خاطر نشان کرد: تسهیل ورود سرمایه ایرانی به عرصه های مختلف سرمایه گذاری، بدون توجه به تدوین قوانین و تسهیل زیرساخت های لازم و همچنین مقابله با مافیای اقتصادی که علاقمند به تولید ملی نیستند، تحقق نخواهد یافت.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری رغبت و توجه کامل به مصرف کالاهای داخلی از سوی مردم را عامل رونق تولید و صنعت کشور دانست و تصریح کرد: گرایش به مصرف کالاهای خارجی و افتخار به مارک خارجی از سوی برخی ها نوعی بیماری است که باید معالجه شود، البته این فرهنگ سوغات نفوذ سال ها تفکر غربی در کشور است.

وی مصرف کالاهای خارجی را مساوی با پرکردن جیب سرمایه داران خارجی و تضعیف اقتصاد داخلی ارزیابی کرد و افزود: عمل به پیام نوروزی مقام معظم رهبری موجب حل شدن تورم، فقر و بسیاری از معضلات اقتصادی می شود، در حقیقت رسیدن به پیشرفت، رفاه و آسایش اقتصادی در کشور نیازمند اصلاح رفتارهای اقتصادی است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه افزایش تولید ملی و کاهش صادرات به نفع مردم خواهد بود، اظهار داشت: مافیای اقتصادی کشور که از طریق واردات کالاهای خارجی ارتزاق می کند، با کاهش واردات ضرر و زیان سنگینی را متحمل خواهد شد، البته تلاش این عده ضربه به تولید ملی و گرایش دوباره مردم به کالاهای خارجی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ادامه حرکت جهادی در عرصه اقتصادی دانست و گفت: تلاش در تقویت تولید داخلی جهاد بزرگی است که مردم می توانند با مشارکت در این جهاد، به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه روند سیاسی دین‌ستیزی و ضدشیعی دولت جمهوری آذربایجان طی روزهای اخیر اظهار داشت: بازداشت تعدادی از دین‌داران جمهوری آذربایجان حرکتی بسیار شرم‌آور برای دولت باکو به شمار می رود، گناه این افراد تنها امر به معروف و پافشاری بر عمل به وظیفه دینی خود بوده است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه سردمداران دولت باکو بایستی از عاقبت دیکتاتورهای سرنگون شده منطقه عبرت بگیرند، تصریح کرد: امیدواریم در سال جدید تمام مسلمانان از یوغ حکومت های دیکتاتور وابسته به غرب و حاکمیت لاییک ها نجات یابند، موج بیداری اسلامی دامن دولت ضداسلامی جمهوری آذبایجان را نیز خواهد گرفت.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه، انفجارهای اخیر در عراق را محکوم کرد و با بیان اینکه اقدامات تروریستی اخیر عراق با حمایت رژیم صهیونیستی و شیوخ عرب به ویژه عربستان سعودی رخ داد، اظهار داشت: شیعه کشی های سال های گذشته در عراق تنها با هدف عدم روی کار آمدن دولتی بر پایه اصول و اعتقادات شیعی است./935/پ201/ج
ارسال نظرات