۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۵۴۱
راهیان نور(46) آیت الله حیدری:

روحانیان رزمنده حاملان فرهنگ معنویت و شهادت هستند / نسل سوم جامعه نیازمند آموزه های دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به یقین تبلیغ ارزش های دینی نیازمند مهیا شدن شرایطی همچون شرایط جغرافیای مناسب با آن ارزش ها است که باید گفت مناطق عملیاتی بهترین مکان برای تجلی ارزش های انقلاب اسلامی است.
آيت الله حيدري
آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت حضور روحانیان رزمنده دفاع مقدس در مناطق عملیاتی، گفت: روحانیان رزمنده به صورت مستقیم با فداکاری های رزمندگان و همچنین دلبستگی آنان به معنویات الهی آشنا بودند، از این رو می توان گفت بهترین حاملان فرهنگ شهادت روحانیان رزمنده هستند.

وی با تأکید بر این که حضور این قشر دینی در مناطق عملیاتی، عامل مهم در انتقال لحظه های معنوی و الهی رزمندگان باشند، ابراز داشت: حضور قشر جوان در کاروان های راهیان نور، روحیه معنوی و الهی آنان را تقویت خواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به غنیمت شمردن فرصت حضور جوانان در کاروان های راهیان نور پرداخت و افزود: به یقین تبلیغ ارزش های دینی نیازمند مهیا شدن شرایط زیادی همچون شرایط جغرافیای مناسب با آن ارزش ها است که باید گفت مناطق عملیاتی بهترین مکان برای تجلی ارزش های انقلاب اسلامی است.

آیت الله حیدری اضافه کرد: بی تردید جوانان امروز با دریافت صحیح و کامل فرهنگ دفاع مقدس می توانند بهترین منتقل کنندگان و راویان این فرهنگ به زبان های مختلف و به نسل های پس از خود باشند.

وی به وظیفه بازماندگان دفاع مقدس در برابر نسل سومی ها اشاره کرد و افزود: ایثارگران، رزمندگان، جانبازان، مبلغان رزمنده، حامل ارزش ها و معنویت های آن دوران در جامعه امروزی هستند که بزرگ ترین وظیفه آنان در برابر نسل سومی ها انتقال این ارزش ها است.

مبلغان با حضور در مناطق عملیاتی مفاهیم اسلامی را با مصداق های امروزی بیان کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان به بازدید طلاب و مبلغان جوان از مناطق عملیاتی اشاره کرد و افزود: مبلغان جوان می توانند در کنار ارائه معلومات دینی از تجربه های عینی با حضور در مناطق عملیاتی بهره ببرند تا مفاهیم اسلامی را با مصداق های امروزی به جامعه ارائه دهند./9463/ت302/س
ارسال نظرات