۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۵۲۶
امام جمعه قم:

مردم در دفاع از نظام و رهبری ثابت قدم هستند/مسؤولان از تریبونی کردن اختلافات اجتناب کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، مردم ایران را در مسیر دفاع از نظام، امام و رهبری ثابت قدم و مصمم توصیف کرد و با تاکید بر لزوم قدردانی از مردم، از مسؤولان خواست از تریبونی کردن نقاط اختلاف اجتناب کنند.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، از حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تجلیل کرد و این حماسه را نشان دهنده وفاداری مردم به نظام و سیلی محکم به چهره استکبار دانست.

امام جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران ثابت کردند که در راه دفاع از ارزش‌ های اسلامی ثابت قدم و مصمم هستند، تصریح کرد: مسؤولان باید قدردان نظام و مردم باشند و از هر گونه حرکتی که سبب ضربه زدن به نظام می شود اجتناب کنند.

حجت الاسلام والسلمین سعیدی با بیان اینکه مسؤولان در رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری داشته باشند، آنها را از کشیدن اختلافات و مناقشات درون قوا به تریبون ها و متن جامعه برحذر داشت.

خطیب جمعه قم در ادامه با تبریک عید نوروز به ملت ایران، تاکید کرد: مردم ما عید باستانی خود را با حضور در مکان های مقدس آغاز می کنند و امیدواریم در سال آتی نیز بیش از گذشته به رعایت حدود الهی مقید باشند و مراقبت نمایند که عید خود را به گناه آلوده نکنند.

امام جمعه قم نوروز را فرصتی مناسب برای تحول در انسان ها دانست و با تاکید بر بهره گیری مناسب از این فرصت، گفت: اهل قلم، خطبا و سخنرانان باید از این موقعیت جهت نشر و تبیین معارف اهل بیت استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: پرهیز از خرافات از نکات مهمی است که در ایام نوروز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و خطبا و سخنرانان نیز باید این مسائل را برای مردم تشریح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید تحول و حرکت پر شتاب به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار دهیم، افزود: همه باید برکات و دستاوردهای انقلاب را تشریح کرده و با تمام وجود آن را حفظ کنیم و پیرو خط امام و رهبری باشیم.

امام جمعه قم از نظام اسلامی به عنوان الگوی بیداری اسلامی یاد کرد و با تجلیل از هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: همه باید قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم و حضرت آیت الله خامنه ای نیز با صلابت مسیر امام را ادامه داده اند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت در ادامه سخنان خود از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در استان قم و توجه به نقاط محروم تشکر کرد و با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز از مسؤولان خواست تمام توان خود را جهت میزبانی مطلوب از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) به کار گیرند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات