۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۵۲۲
امام جمعه موقت گرگان:

اقدام برای تغییر مطلوب رفتارها رویکرد سال جدید باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به در پیش بودن سال جدید گفت: بهار طبعیت فرصتی مناسب برای تفکر و تعالی است.
اقامه نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام قاسم لیوانی، خطیب موقت جمعه گرگان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن سال جدید افزود: در کنار ظاهر باید تلاش شود، باطن خود را تغییر داده و نو کنیم، این تغییر در درجه اول اهمیت است.

به گفته وی، جبران کاستی هایی که در امور دینی و دیگر زمینه ها مرتکب شده ایم باعث قرب و نزدیکی به خداوند می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 در ایران خاطرنشان کرد: قبل از ملی شدن صنعت نفت، انگلیسی ها نفت ایران را به رایگان استخراج و از کشور خارج می کردند، پس از ملی شدن نیز آمریکا مدتی این روند را ادامه داد.
 
حجت الاسلام لیوانی تصریح کرد: نفت ایران به قیمتی ارزان فروخته می شد و محصولات نفتی با قیمتی گزاف به ایران وارد می شد، و این امر به این معنی بود که ما هم نفت و هم پول به غربی ها می دادیم.

وی در ادامه به دوم فروردین و سالروز حمله مزدوران رژیم سفاک پهلوی به مدرسه فیضیه قم اشاره کرد و گفت: این حادثه همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) بود و منجر به یک انقلاب بزرگ مردمی شد.
 
امام جمعه موقت گرگان اذعان داشت: در این روز عده زیادی به باد کتک گرفته شدند و برخی نیز شهید و یا زخمی شدند، این جنایت بزرگ و خون شهدا حکومت ستمشاهی را در خود سوزاند.

حجت الاسلام لیوانی ادامه داد: همه حکومت های دنیا بدانند و توجه کنند که هر خون ناحقی که به زمین ریخته شود از بین نمی رود و ستمکاران به سزای عمل خود می رسند، همان گونه که خون امام حسین(ع) و شهدای کربلا پس از قرون متمادی از بین نرفت، جوشید و آن ستمکاران را به سزای اعمال خود رساند.
 
خطیب موقت جمعه گرگان گفت: حاکمان بحرین و دیگر کشور ها بدانند مقابله با مردم حق طلب که هیچ سلاحی ندارند و طالب حق خود هستند، ریختن خون آنان، حکومت این کشورها را در خود می سوزاند و از بین می برد.

وی با اشاره به ترور شیخ احمد یاسین گفت: این مرد انقلابی که سال ها در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بود از سوی همین رژیم و پس از نماز صبح ترور شد.
 
حجت الاسلام لیوانی تاکید کرد: خون این مرد و دیگر شهدای فلسطین، قطعا دامن اسرائیل غاصب را می گیرد و مردم مظلوم فلسطین به خانه های خود باز می گردند.

وی ادامه داد: امروز 25 اسفند نیز مصادف با سالروز ارتحال حاج احمد آقا خمینی(ره)، فرزند امام راحل است که در دوران انقلاب و پس از پیروزی انقلاب نقش زیادی در رتق و فتق امور امام (ره) داشت و از مسایل مربوط به انقلاب هم یک قدم کوتاه نمی آمد.

خطیب موقت جمعه گرگان درخطبه اول این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه گرگان افزود: یکی از مهم ترین سیره های نبی خدا(ص) شرح صدر بود که به معنی دلتنگ نشدن و اهل عفو و بخشش بودن است.

وی اظهار داشت: از دیگر معانی شرح صدر، صبر در برابر جهال و نادانان و نا ملایمات، مهر و عطوفت داشتن و عیب پوشی است./950/پ202/س

ارسال نظرات