۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۴۴۰
استاد حوزه علمیه:

طلاب در ایام نوروز به تبلیغ عملی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: طلاب باید در جامعه نمود داشته و دارای روحیه اجتماعی باشند چرا که حضور آنان می تواند نورانیت را در جامعه به نمایش گذارد و نوعی تبلیغ عملی را محقق سازد.
اعزام مبلغين به مناطق محروم کشور


حجت الاسلام احمد روحانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: طلاب باید از فرصت تعطیلات عید نوروز استفاده کرده و با تبلیغ چهره به چهره در این ایام، جوانان و نوجوانان را تربیت کنند و در زمینه های دینی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به آنها اطلاع رسانی کنند.

وی بیان داشت: در ایام عید طلاب باید مراقب باشند تا فضای جامعه سالم و اخلاقی باشد و اگر در جایی رعایت شئونات اسلامی نشد با اخلاق حسنه، نهی از منکر کنند.

وی با بیان اینکه طلاب باید همچون یک سرباز آماده انجام و ظیفه باشند، اظهار داشت: آنها باید از فرصت پیش آمده دز عید نوروز استفاده کافی کنند و با تبلیغ احکام اسلامی در خانواده خویش، زمینه اجرایی شدن فرامین اسلامی را مهیا سازند.

وی بیان داشت: کار علمی برای طلاب تعطیل بردار نیست و معمولا افرادی که به جایی رسیده اند از تعطیلات استفاده کرده اند، البته درس باید همراه یا کلاس و استاد باشد اما طلاب می توانند با هدایت های اساتید خویش، برنامه مطالعاتی مخصوص تعطیلات داشته باشند.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: طلاب باید برنامه ریزی علمی خویش در تعطیلات را بخاطر عشق و علاقه به درس در برنامه ریزی بگنجانند، نه اینکه خودشان را زجر دهند، یعنی طلبه باید مزه علم را چشیده باشد و ذائقه علم آموزی برای او ایجاد شده باشد.

وی بیان داشت: فردی که درس خواندن برای او لذت باشد و علم را باعث کمال خود ببیند همچون تشنه ای به دنبال آن می رود و تعطیلی برایش معنا ندارد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه استاد باید در کنار هر دانش پژوهش علوم اسلامی به عنوان راهنما باشد، اظهار داشت: پیشنهاد بنده این است مباحثی که یک طلبه نیاز دارد همچون تاریخ، سرگذشت بزرگان، تاریخ اسلام و ادیان که شیرینی خاصی هم دارد در برنامه درسی عید طلاب قرار گیرد.

وی بیان داشت: نقل شده است که برخی مراجع عظام، با استفاده از فرصت تعطیلات به مدارج بالای علمی رسیده اند.

مدیر مدرسه المهدی آران و بیدگل با بیان اینکه، احادیثی درباره نوروز داریم و آدابی برای آن نقل شده است گفت: در بحار الانوار آمده که اتفاقات مختلفی در این روز رخ می‌دهد و در مفاتیح الجنان، محدث قمی آدابی ذکر کرده که شایسته است طلاب به این معنا توجه داشته باشند.

وی بیان داشت: صله رحم، هدیه دادن، ایجاد محبت بین اقوام و فامیل از فرصت هایی است که در عید نوروز ایجاد می شود و باید از این موقیعت استفاده صحیح کرد.

این استاد حوزه علمیه گفت: حضور طلاب در جامعه باید بارز باشد یعنی در جامعه نمود داشته باشند و طلاب دارای روحیه اجتماعی باشند چرا که حضور آنان می تواند نورانیت را در جامعه به نمایش گذارد و نوعی تبلیغ عملی را محقق سازد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات