۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۰۸۰
راهیان نور(3)؛

200 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب سفر می کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: در سال جاری بیش از 200 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به مناطق عملیاتی سفر خواهند کرد و در حدود پنج هزار نفر نیز از استادان به همراه خانواده‌هایشان به این مناطق اعزام می‌شوند و این مسأله در حالی است که اردوهای راهیان نور اساتید از 2 سال پیش در کشور آغاز شده است.
راهيان نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلام‌رضا خواجه‌سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هفدهم اسفند پس از بازدید از نگارخانه شهید رضایی‌نژاد دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نگارخانه شهید رضایی‌نژاد دانشگاه شهید چمران اهواز، نخستین نگارخانه‌ای است که در سطح دانشگاه‌های ما در سراسر کشور افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: در نظر داریم ‌در دانشگاه‌ها فضایی را براساس آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری مطرح فرمودند و در جهت نقشه‌ای جامع علمی کشور، ایجاد کرده و این محیط را به‌سوی تضارب آرای بیشتر پیش بریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید در چارچوب عدالت محوری به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنند.

خواجه سروری با بیان این که اجرای فعالیت‌های فرهنگی با محوریت اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها و اساتید از اولویت‌های کاری ما در سال 91 است، تصریح کرد: در نظر داریم کرسی‌های آزاداندیشی را بیش از پیش رونق بخشیده و به عنوان یک اقدام مهم کیفیت کرسی‌های آزاد اندیشی را افزایش می‌دهیم.

وی با اشاره به اردوهای راهیان‌نور دانشگاهیان کشور گفت: اردوهای راهیان‌نور از سفرهای جذاب دانشجویی در سال‌های پس از دفاع مقدس است و در آن دانشجویان و در سال‌های اخیر اعضای هیأت‌علمی در قالب کاروان‌هایی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: در سال جاری بیش از 200 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به مناطق عملیاتی سفر خواهند کرد و در حدود پنج هزار نفر نیز از اساتید همراه با خانواده‌هایشان به این مناطق اعزام می‌شوند و این مسأله در حالی است که اردوهای راهیان نور اساتید از 2 سال پیش در کشور آغاز شده است.

این مقام مسؤول در ادامه بیان داشت: این افراد به نوعی سفیران نور بوده و پس از بازگشت به محیط دانشگاهی حامل ارزش‌ها و برکات سال‌های دفاع مقدس خواهند بود که این چنین محیط دانشگاه به سمت هرچه بیشتر ارزشی شدن و اسلامی شدن پیش می‌رود.

وی اظهار داشت: ما ثمرات خوبی از راهیان‌نور در دانشگاه‌های خود داشتیم و وزارت علوم همواره حامی و پشتیبان این حرکت مهم بوده‌است و با سایر موسسات آموزش‌عالی هماهنگی شده که تلاش کنند به این نیاز دانشجویان پاسخ دهند.

خواجه سروری افزود: در دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از چهار میلیون نفر دانشجو داریم که کارهای هنری، یکی از کار‌های جذاب برای آن‌ها است.

این مقام مسؤول با بیان این‌که ‌راه ‌اندازی نگارخانه در دانشگاه‌های مادر هر استان مرکزیت و محوریت دارد، گفت: در نگارخانه‌ها مکان‌هایی برای نمایش آثار هنری اختصاص داده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برپایی نمایشگاه محتوایی ولایت فقیه در این نگارخانه اشاره و تأکید کرد: نمایشگاهی که در این محل برپاست باید برای دانشگاه‌های دیگر به‌عنوان سرمشق باشد؛ چرا که در این نمایشگاه پاسخ علما و محققان صاحب نظر در حوزه امر مهم ولایت‌فقیه به نمایش گذاشته شده و شبهات و سؤالات دانشجویان در خصوص ولایت‌فقیه پاسخ داده شد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: این امر باید به عنوان طرح ملی تلقی شده و در دانشگاه‌ها به‌عنوان الگو درنظر گرفته شود./9465/پ202/س

ارسال نظرات