۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۶۸

بیش از 2 میلیارد ریال به تجهیز مساجد آبادان و اروندکنار اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی آبادان‌ با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در انتقال آموزه‌های ناب اسلامی گفت: در سال جاری مبلغ دو میلیارد ریال به منظور تجهیز مساجد آبادان و اروندکنار اختصاص یافته است.
مسجد
حجت الاسلام سیدموسی مدنی، رییس تبلیغات اسلامی آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در انتقال آموزه‌های ناب اسلامی به جامعه‌ اظهار داشت: مساجد همواره کانون فعالیت‌های فرهنگی و دینی بوده و هستند.

وی در ادامه با تأکید بر این که مساجد باید دارای امکانات مناسبی باشند، تصریح کرد: مساجد باید از تجهیزات و امکانات خوبی برای استفاده و گردهمایی مسلمانان برخوردار باشند.

این فعال عرصه فرهنگی بیان داشت: مساجد شهرستان‌های آبادان و اروندکنار بر اثر جنگ تحمیلی به صورت عمده نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

این مقام مسؤول اذعان داشت: خوشبختانه مردم ولایتمدار آبادان کمک های در خور توجهی برای ساخت و نوسازی مساجد پرداخت می کنند، اما با این حال اعتبارات موجود نیز جوابگوی حل مشکلات مساجد نیستند.

حجت الاسلام مدنی تصریح کرد: در سال جاری مبلغ دو میلیارد ریال به منظور تجهیز مساجد به وسایل خنک کننده و سیستم صوتی و همچنین تعمیر و بازسازی آنها از سوی اداره تبلیغات اسلامی اختصاص یافته است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: مساجد در ماه مبارک رمضان همواره بیشتر از سایر ماه‌ها مورد توجه و اقبال مسلمین قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که اقشار مختلف همه ساله در این ماه برای آشنایی بیشتر با مفاهیم اسلام و فرهنگ قرآن به صورت گسترده‌تر به مساجد مراجعه می‌کنند، گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی نیز مساجد نقش سازنده و مؤثر خود را در تقویت ایمان به هدف و همچنین گردآوری طبقات گوناگون مردم، به خصوص جوانان ایفا کردند.

حجت الاسلام مدنی در پایان سخنان خود با بیان این که تجهیز و نوسازی مساجد گامی مهم به سوی تعالی و تکمیل ارزش‌های اسلامی در میان مردم است، اظهار داشت: نقش‌آفرینی عمیق دین در ایجاد تشکل‌های اجتماعی، موجب شده تا اسلام در ابتدای نظام‌دهی سازمان دینی خود به تأسیس مرکز تجمع عمومی مسلمانان را با نام مسجد در اولویت کار، اقدام کند و در همین حال اجتماع نیز آن را به نیکوترین وجه ستوده و شدیدترین تأکیدات را در راستای حفظ این سنگرهای توحیدی ابراز داشته است./9465/پ202/س

ارسال نظرات