۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۵۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی:

مردم قم در حمایت از نظام اسلامی پیشتاز هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، گفت: امروز مردم قم در حمایت و پاسداری از انقلاب اسلامی پیشتاز هستند و یک نمونه آن انتخابات است که همیشه حضور پر شور و تاثیرگذار خود را نشان می‌دهند.
حجت  الاسلام احمد عابدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، استاد حوزه علمیه قم، در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) به بیان ویژگی‌های علمی و شخصیتی وی پرداخت.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از حضرت معصومه(س) روایات فراوانی نقل شده است، بیشتر احادیث حضرت معصومه(س) در موضوعات امامت و ولایت است که از پدر بزرگوارشان نقل کرده است، اظهار داشت: در روایات، قم و مردم آن حجت خدا بر اهل زمین ذکر شده‌اند، برخی شیعه بودن مردم قم در گذشته و بعضی اهل توحید و عبادت بودن را دلیل این امر می‌دانند.

وی همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل حجت بودن قم بر اهل زمین این است که مردم این شهر هیچ وقت زیر بار ظلم نرفتند و در برابر طاغوت‌ها مبارزه کردند و نمونه آن انقلاب اسلامی ایران است که از قم شروع شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شاه تلاش کرد تا مردم قم را به بی بند و باری بکشاند، حجاب و عفت بانوان قمی را یکی دیگر از دلایل حجت بودن قم بر اهل زمین توصیف کرد و افزود: دفاع از مظلوم ویژگی دیگر مردم قم است.

وی در ادامه به تبیین شخصیت علمی حضرت معصومه(س) اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی که حضرت موسی بن جعفر(ع) در زندان بودند حضرت معصومه(س) پاسخگوی نیازهای فقهی مردم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه امامزادگان دارای شأنی از عصمت هستند، خاطرنشان کرد: مرحوم نایینی یک جا به عمل حضرت زینب(س) استناد کرده و ایشان را دارای مرتبه‌ای از عصمت عنوان می‌کند.

وی ادامه داد: چون فرزند امام معصوم(ع) بودن جایگاه بالایی است و اکتسابی نیست و اگر فرزند امام علاوه بر این اهل فضیلت باشد و از مقام علمی بالایی نیز برخوردار باشد دارای مرتبه‌ای از عصمت خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: امروز نیز مردم قم در حمایت و پاسداری از انقلاب اسلامی پیشتاز هستند و یک نمونه آن انتخابات است که همیشه حضور پر شور و تاثیرگذار خود را نشان می‌دهند.

وی ابراز کرد: قم از طرفی به خاطر مقام علمی و از سوی دیگر به سبب ارتباط عمیق آن با ولایت جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد و الگوی مسلمانان منطقه است./927/پ201/ص
ارسال نظرات