۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۴۹۲
رییس ستاد انتخابات مازندران:

حضور ملت ایران اعتراف رسانه‌های غربی را به همراه داشته است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به حضور گسترده ملت ایران از ساعت‌های ابتدایی امروز در پای صندوق‌های رأی گفت: این حضور و مشارکت گسترده سبب اعتراف رسانه‌های غربی شده است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هادی ابراهیمی رییس ستاد انتخابات استان مازندران، ظهر امروز در جمع خبرنگاران
با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی بدون پشتوانه مردم مقبولیت خود را از دست می دهد، گفت: ارکان انقلاب اسلامی ایران بر پایه مردم استوار است که نظام آن با نظریه مردم سالاری دینی به عنوان یک دستاورد سیاسی ممتاز و الگوی جدید در حوزه نظام سیاسی اداره می شود.

ابراهیمی، برگزاری متوسط یک انتخابات در سال، و سی انتخابات در سه دهه گذشته را نشانه شور و شعور سیاسی حاکم بر جامعه ایران اسلامی دانست و گفت: امروزه جهانیان توفیقات سیاسی نظام اسلامی را به صورت یک الگوی موفق مردم سالاری دینی در کشورهای دیگر جهان شاهد هستند.

وی، دموکراسی صالحان را مناسب ترین مترادف برای مردم‌سالاری دینی توصیف کرد و ابراز کرد: در این نظام حتی قوانینی که از سوی پارلمان و نمایندگان مردم وضع می شود، مبتنی بر چارچوب ها و قواعد دینی است و این مهم ترین وجه تمایز مردم‌‌سالاری دینی با دیگر نظام های سیاسی دنیا است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این که امام راحل مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین کردند، گفت: جمهوریت و اسلامیت، از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و به منزله دو بال برای نظام اسلامی نقش آفرینی می کنند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به این که در طول حیات جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از قوی ترین پارلمان های دنیا مطرح بوده است، تصریح کرد: در قانون اساسی فصول مختلفی در خصوص وظایف قوه مقننه آمده است که نظارت بر دستگاه های اجرایی، استیضاح وزرای دولت، تحقیق وتفحص، رسیدگی به شکایات مردم و دستگاه ها نمونه ای از آنهاست.

وی، شرکت در انتخابات در نظام مردم سالاری دینی را یک تکلیف اسلامی و الهی اعلام کرد و تصریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات به طور حتم آینده نظام را تضمین خواهد کرد.

رییس ستاد انتخابات مازندران، مجلس شورای اسلامی را قاعده نظام اسلامی دانست و افزود: کسانی که برای نام و نان و مقاصد سیاسی می خواهند در این انتخابات وارد عرصه رقابت شوند در مجلس نمی توانند قوانینی را وضع کنند که باعث عزت و سربلندی ایران اسلامی و مردم عزیز ما شوند.

ابراهیمی با اشاره به حضور پرشور و نشاط مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: زنان و مردان با بصیرت ایران اسلامی از ساعت های ابتدایی صبح امروز با مشارکت گسترده خود در انتخابات، مجلسی آرمان گرا و مردمی را تشکیل می دهند.

وی
به حضور پر شور مردم در پای صندوق های اخذ رای در استان اشاره کرد و بیان داشت: حضور مردم در ساعات اولیه در پای صندوق های رای، چشم گیر بوده است.

ابراهیمی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در پای صندوق رای در دقایق اولیه آغاز رای گیری، اظهار داشت: همه باید از این رفتار و عمل مقام معظم رهبری تبعیت کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات