۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۶۳
حجت الاسلام زمانی عنوان کرد:

سفرهای علمی گامی در جهت حضور مؤثر حوزویان در عرصه های جهانی

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه،‌ از طراحی سفرهای علمی اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به منظور تبادل نظر با نخبگان و علمای کشورهای مختلف جهان از سوی این معاونت خبر داد.
حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حجت الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه در دیدار شماری از اساتید حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گزارشی از فعالیت ها،‌ اقدامات و عملکرد این معاونت ارائه کرد.

وی در ادامه از طراحی سفرهای علمی ویژه اساتید و فضلای حوزه علمیه خبر داد و بیان داشت: فراهم کردن بسترها و زمینه لازم جهت حضور حوزویان در عرصه های علمی و فرهنگی در کشورهای مختلف یکی از مهم ترین برنامه ها معاونت بین الملل حوزه به شمار می آید.

حجت الاسلام زمانی اضافه کرد: به همت معاونت بین الملل حوزه تاکنون گروه های مختلف علمی متشکل از اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم به کشورهای مختلف دنیا اعزام شده اند.

این مسؤول حوزه با تاکید براینکه باید نسبت به تبلیغ در عرصه بین الملل توجه بیشتری داشته باشیم،‌ اظهار داشت: با گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ما باید غفلتی که نسبت به ملت های دیگر دنیا داشته ایم را به نحوی جبران کنیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه طراحی سفرهای علمی از سوی این معاونت را گامی در راستای رفع این خلا عنوان و تصریح کرد: باید برای این عرصه تلاش بیشتری صورت گیرد و سازوکارهای لازم نیز فراهم شود.

حجت الاسلام زمانی با تاکید براینکه حوزه های علمیه بایستی در تمام عرصه های علمی و فرهنگی دنیا نقش فعال داشته باشد، اظهار داشت: البته برای ایفای نقش و مسؤولیت در این باره ما با مشکلاتی نیز مواجه هستیم که باید در صدد رفع آن باشیم.

وی عدم تسلط به زبان های خارجی را یکی از مهم ترین مشکلات فراروی حوزویان برای تبلیغ در عرصه بین الملل دانست و با تاکید بر رفع این نقیصه،‌ عدم آشنایی به نیازهای دینی و فرهنگی ملل و کشورهای مختلف را از دیگر مشکلات عنوان کرد.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه ما اگر مسلط به زبان های مختلف نباشیم،‌ قادر به ارائه این مبانی و معارف نخواهیم بود،‌تاکید کرد: طلاب و مبلغانی که قصد خدمت در این عرصه را دارند باید نسبت به فراگیری زبان های مختلف همت ویژه ای داشته باشند. /924/پ202/ع
ارسال نظرات