۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۷۵۶
آیت الله نوری همدانی:

روحانیان معارف اسلام ناب را به جهان تشنه حقایق عرضه و تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، عرضه و تبیین اندیشه ها و معارف اسلام ناب محمدی به مردم جهان را رسالت طلاب،‌ روحانیان و علما دانست و از آنها خواست با تسلط به زبان های مختلف زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز پنج شنبه در دیدار معاون بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و  شماری از استادان حوزه علمیه قم فعال در عرصه تبلیغ بین الملل، زمان شناسی را از مهم ترین ویژگی های علمای دین و روحانیان دانست.

وی با اشاره به نعمت انقلاب اسلامی،‌ بر ضرورت توجه به اهداف،‌ آرمان ها و مبانی انقلاب اسلامی تاکید و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده ای است که شرق و غرب را کنار زد و نظامی ولایی مبتنی بر آموزه های اهل بیت(ع) شکل داد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در دنیا موج عجیبی ایجاد کرده و محرومان و مستضعفان جهان را بیدار کرده است،‌ اظهار داشت: امروز مردم جهان تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) هستند و در این شرایط باید این مبانی و آموزه ها را به جهانیان عرضه کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم رسالت طلاب،‌ روحانیان و علما را در این راستا بسیار مهم و سنگین ارزیابی و خاطرنشان کرد: مبلغانی که در این راستا می خواهند ایفای نقش کنند باید به زبان های مختلف دنیا تسلط داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه مبلغان و روحانیان باید اسلام ناب را به جهان تشنه حقایق عرضه و تبیین کنند،‌ خاطرنشان کرد: امروز مردم جهان از اندیشه ها و تفکرات غربی خسته شده و از ما انتظار دارند که آنها را با معارف و آموزه های اسلام ناب محمدی آشنا کنیم.

وی در ادامه به تحلیل و بررسی تحولات منطقه ای و بین الملل پرداخت و گفت: ملت های منطقه با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران در مقابل دیکتاتورهای دست نشانده ایستادند و آنها را به زیر کشیدند.

حضرت آیت الله نوری همدانیT آل سعود،‌ آل خلیفه،‌ آل نهیان و آل صباح را دست نشاندگان استکبار و آمریکا دانست و تاکید کرد: حکام دست نشانده غرب و استکبار باید بدانند سقوط شان حتمی است.
 
گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور به ارائه گزارش از فعالیت فعال در عرصه تبلیغ بین الملل پرداخت./924/پ202/ج
ارسال نظرات