۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۶۱۴
مدیر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

ورود به عرصه علوم میان رشته ای ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: از الزمات عصر جدید، خروج از تنگنای علوم محدود و ورود به عرصه علوم میان رشته ای است.
کتابخانه
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد مهدی مسعودی، مدیر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرهنگ دینی و رسانه دیجیتال گفت : همکاران ما در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه به صورت عام در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی این مهم را دریافته اند که از الزمات عصر جدید، خروج از تنگنای علوم محدود و ورود به عرصه علوم میان رشته ای است .

وی در ادامه تصریح کرد: ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که جدایی مرزهای فلسفه و علوم تجربی دیگر ممکن نیست.

وی گفت: مجموعه دفتر و همکاران در حوزه تکنولوژی به خوبی توانسته‌اند ورود ی عالمانه از حوزه فلسفه به جهان علم و بالعکس را تجربه کنند.

این استاد حوزه ودانشگاه اظهار داشت : نخستین محورکار ما این بوده که به کمک فلسفه و علم بر فرهنگ و مؤلفه های ارزشی جامعه تاثیر گذار باشیم و برگزاری نمایشگاه فرهنگ دینی و رسانه های دیجیتال در راستای تحقق این محور بوده است.

حجت الاسلام مسعودی گفت: محور دوم سرعت بخشی به تولید محصولات فرهنگی است؛ در چند دهه قبل وقتی یک کار علمی به ظهور می‌رسید بین 50 تا 100 سال عمر داشت و در مجامع علمی تا سالیانی مورد توجه قرار می‌گرفت، ولی از اقتضائات جهان معاصر این است که عمر محصولات فرهنگی کوتاه شده است و نهادهای تولید کننده بایستی با سرعت بیشتری محصولات خود را تدوین و عرضه کنند.

وی، مرز شکنی، سرعت در طراحی واجرای برنامه ها و نگاه جامع و میان رشته‌ای را از خصائص بارز همکارانی که در فضای آموزش عهده‌دار سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی می‌باشند برشمرد و اظهار داشت: محور سوم تلاش‌های میان رشته‌ای بوده است که این مجموعه اقدام به آن نموده‌ است ، بدین معنا که کار در حوزه‌ شبکه ها، نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و کار در حوزه اندیشه حاکم بر مدیریت جریان تکنولوژی را در کنار هم دیده است.

وی در پایان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افتخار داردکه بستر این کار ارزشمند فرهنگی را برای حوزه و حوزویان فراهم کرده است.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام روحبخش، سردبیر شبکه اطلاع رسانی اجتهاد و مدیر نخستین نمایشگاه فرهنگ دینی و رسانه دیجیتال در معرفی فعالیت های علمی فرهنگی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه عرضه محصولات دینی در بستر رسانه‌های دیجیتال است که مخصوص طلاب علوم دینی و خانواده‌های ایشان است.

حجت الاسلام روحبخش با اشاره به ضرورت گسترش علوم دینی به وسیله ابزارهای روز دنیا و لزوم آشنایی طلاب با این علوم تاکید کرد: به منظور ارتقاء سطح علمی و آموزشی طلاب در علوم روز و روش‌های نوین فراگیری فرهنگ دینی، در این نمایشگاه توانستیم بیش از 700 عنوان نرم افزار و 140 عنوان کتاب با موضوعات سواد اطلاعاتی و کامپیوتر و با محتوای اسلامی برای نمایش و عرضه فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه بخش ویژه‌ای به بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن با محتوای اسلامی اختصاص داده شده است که در این بخش 90 عنوان بازی رایانه‌ای و 80 عنوان انیمیشن برای استفاده طلاب و خانواده‌های آن‌ها آماده شده است.

در پایان، حجت الاسلام روحبخش ضمن بیان این نکته که این نمایشگاه به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و شبکه اطلاع رسانی اجتهاد برگزار شده است، از راه اندازی و افتتاح سایت اینترنتی تخصصی در زمینه دین و IT خبر داد که اطلاعات تفصیلی آن متعاقباً از طریق همین شبکه اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است، نخستین نمایشگاه فرهنگ دینی و رسانه دیجیتال، نمایشگاه تخصصی سواد اطلاعاتی به همت اداره اطلاع رسانی و فناوری آموزشی معاونت آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز جهت استفاده بازدید کنندگان برپاست.علاقه مندان می‌توانند از روز شنبه 29 بهمن ماه 1390 تا پنجشنبه 4 اسفندماه 90 صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 15 تا 19 در طبقه منهای سه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای استفاده از این نمایشگاه مراجعه کنند/930/د102/س
ارسال نظرات