۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۲۶۶۷
عضو خبرگان رهبری:

خاورمیانه جدید اسلامی بر خلاف میل رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان این که خاورمیانه جدید اسلامی بر خلاف میل رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است، گفت: انقلاب دینی ملت ایران در حقیقت گام بزرگی در بزرگداشت و احیای شعائر و فرائض اسلامی فراموش شده در جامعه اسلامی بود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار جمعی از مبلغان و روحانیان اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران خط بطلانی بر تفکرات غلط اسلام آمریکایی در منطقه بود.

وی با بیان این که خاورمیانه جدید اسلامی بر خلاف میل رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است، خاطر نشان کرد: انقلاب دینی ملت ایران در حقیقت گام بزرگی در بزرگداشت و احیای شعائر و فرائض اسلامی فراموش شده در جامعه اسلامی بود، بیداری اسلامی تنها نمونه از برکات حرکت مردمی سال 1357 بود.

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این که انقلاب اسلامی پایه های رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در منطقه را به تزلزل انداخت، تصریح کرد: هویت ایرانی اسلامی، استقلال، عزت و عظمت ملت قبل از انقلاب به تاراج رفته بود؛ اما امروز ایرانی آزاد، مستقل و خودکفا در تمامی عرصه ها را شاهد هستیم.

عضو خبرگان رهبری اعتماد به نفس و خودکفایی ملت ایران را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: بزرگ ترین هنر انقلاب اسلامی آگاهی ‌بخشی به دیگر ملت‌های آزاده منطقه بود، اگر امروز شاهد آخرین نفس های حکومت های دست نشانده غرب در منطقه هستیم، به یقین بدانید که از آرمان امام راحل و انقلاب اسلامی ملت ایران الهام گرفته اند.

وی افزود: فشار غرب به کشورهای اسلامی صرفا با هدف جلوگیری از پیشرفت این کشورها در زمینه های مختلف به ویژه ممانعت از دست یابی به علم وفن اوری جدید است، غافل از این که ملت ایران افتخار می کند که به واسطه همین تحریم ها در تولید علم و دانش روز بیش از سایر کشورهای پیشرفته دنیا موفق بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند؛ علم؛ اقتدار آفرین است، هر کشوری که سهم بیشتری در تولید علد داشته باشد حرفی برای گفتن در دنیا خواهد داشت و در صحنه بین المللی تاثیرگذار خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بزرگ ترین هنر انقلاب اسلامی آگاهی‌دهی و بیداری‌بخشی بود، اظهار داشت: دیکتاتورهای دست نشانده غرب در منطقه از هزینه سنگین مخالفت با استکبار هراس دارند، در حالی که ملت ایران پرداخت این هزینه سنگین را متقبل شده و با منطق واقعی به صحنه وارده شده است.

امام جمعه اردبیل احیای نظریه اصل ولایت فقیه و هویت‌بخشی به نظام و جامعه شیعه را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: تنها نگرانی امروز ما، سوء تدبیرهای مدیریت‌ها است که ممکن است به رکن رکین اتقلاب اسلامی لطمه وارد کند.

وی با تاکید بر این که نباید فرصت های موجود را با بی توجهی به تهدید تبدیل کنیم، اظهار داشت: سوء تدبیر و عدم توجه به مدیریت جهانی بزرگ ترین تهدید انقلاب اسلامی در شرایط امروز جهان اسلام است، در حقیقت رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران؛ قطب نمای حرکت نظام بوده است./935/پ202/س
ارسال نظرات