۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۴۳۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه فرهنگی طلوع بیداری در تبریز و تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «خاطره‌نویسی دفاع مقدس» از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد دادی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مهمترین واقعه عصر حاضر است، اظهار داشت: نهادهای فرهنگی باید در تبیین ویژگی های این انقلاب عظیم اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: قیام ملت های منطقه نیز برگرفته از مبانی دین اسلام و قیام مردم انقلابی ایران و در جهت برقراری نظام اسلامی و عدل و آزادی خواهی ملت هاست و این مقوله لزوم برگزاری باشکوهتر آئین‌های دهه فجر را دوچندان می کند.

دادی با اشاره به این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مسوولیت کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر استان را بر عهده دارد گفت: این اداره کل در طول ایام دهه فجر بیش از یکصد و پنجاه برنامه فرهنگی و هنری را در سطح استان اجرا می کند.

وی افزود: مسابقه فرهنگی "طلوع بیداری" نیز در همین راستا و در جهت تبیین افکار و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب و ترویج مبانی ارزش‌های اسلامی و فضائل اخلاقی آن امام راحل برگزار می ‌شود.

دادی گفت: علاقمندان می توانند جهت دریافت سووالات این مسابقه به پورتال خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با آدرس www.news.ershad-as.ir و یا روابط عمومی این اداره کل واقع در خیابان امام خمینی (ره)،‌جنب کلانترکوچه مراجعه نمایند.

نهضت بیداری اسلامی هدیه انقلاب اسلامی به جهانیان است

رضا رضوانی، مسؤول بسیج کارگری و کارمندی آذربایجان‌شرقی گفت: انقلاب اسلامی ایران تمامی معادلات استکبار جهانی را برهم زده و باعث نمایان شدن چهره حقیقی استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار در عالم شده است.

وی در ادامه افزود: ملت بزرگ ایران با اتکا به قدرت لایزال الهی و با وحدت و یکدلی با هدایت‌ها و رهبری ولی فقیه و ولی امر مسلمین توانست بر قدرت‌های ظالم و زورگو و استبدادی پیروز شود.

مسؤول بسیج کارگری و کارمندی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کارگران و کارمندان نقش مهمی در انقلاب ایفا کردند، افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی وحدت ملت ایران و ولایت‌مداری از عوامل اصلی پیروزی بود و این مسئله امروز به عنوان قدرت نرم انقلاب اسلامی الگو و سرمشق برای جهانیان شده است.

رضوانی در ادامه یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی از اقتدار و سربلندی در عرصه صنعت به وجود آمده و افزایش تولید در تمام مراکز تولیدی و صنعتی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در کشور است و ابتکارها و خلاقیت این زحمتکشان میدان جهاداقتصادی با عشق به ولایت هر روز موفقیت‌های بزرگی را کسب می‌کنند.

وی، به برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سازمان بسیج کارگری و کارمندی سپاه عاشورا اشاره کرد و افزود: کارگران بسیجی گرامیداشت این ایام پرافتخار انقلاب را به منظور تحقق فرامین مقام عظمای ولایت در امر جهاداقتصادی با هدف افزایش تولید برگزار خواهند کرد و برای تجدید بیعت با شهدا مراسم غبارروبی مزار شهیدان و حضور در زیارتگاه‌های شهدای گمنام اجرا می‌شود.

نمایشگاه عکس و پوستر امیر دل ها در مراغه برپا شد

احمد دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: نمایشگاه عکس و پوستر ' امیر دل ها ' به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مراغه برپا شد که در این نمایشگاه 45 قطعه عکس شامل تصاویر حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: این نمایشگاه تا 18 بهمن ماه جاری در نگارخانه صوفی واقع در خیابان آب این شهرستان، در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

وی ادامه داد: آثار این نمایشگاه از موسسه یادمان ولایت زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و با همکاری انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه در معرض دید مراجعان قرار گرفته است.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «خاطره‌نویسی دفاع مقدس»

مهلت ارسال آثار به جشنواره «خاطره‌نویسی دفاع مقدس» در آذربایجان شرقی تا 20 بهمن‌ماه جاری تمدید شد.

دومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس با عنوان «یادهای نیک» با محوریت خاطرات مربوط به کردستان و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، حوادث پشت جبهه و بمباران شهرها منتشر شده است.

یادآور می‌شود؛ نویسندگان و علاقه‌مندان می‌توانند خاطرات خود و یا رزمندگان از سال‌های پرافتخار دفاع مقدس اعم از حضور در جبهه‌ها، بمباران دشمن بعثی، اعزام کاروان‌های عاشورایی و کمک‌های مردمی و همچنین جنگ در کردستان را به این جشنواره ارسال نمایند.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی تبریز ـ خیابان آزادی ـ میدان دفاع‌ مقدس ـ کوچه شهید آشتاب ـ پلاک 7 ـ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان شرقی ارسال کنند./935/پ201/س

ارسال نظرات