۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۲۲۲۹۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

دست اندرکاران امور مساجد بر جذابیت برنامه های فرهنگی بیافزایند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که ناتوی فرهنگی غرب جوانان به ویژه اقشار متدین جامعه را نشانه رفته است، گفت: دست اندرکاران امور مساجد بر جذابیت برنامه های فرهنگی، دینی و هنری بیافزایند.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در جمع اعضای هیأت امنای مساجد شهرستان اهر اظهار داشت: متولیان امور مساجد بایستی در مقابله با جنگ نرم دشمنان استراتژی واحد و منسجمی داشته باشند.

وی با تاکید بر این که ناتوی فرهنگی غرب جوانان به ویژه اقشار متدین جامعه را نشانه رفته است، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران امور مساجد بر جذابیت برنامه های فرهنگی، دینی و هنری بیافزایند، چراکه مهم ترین مأمویت و کارکرد امروز مساجد جذب جوانان برای بصیرت بخشی برای آبادانی ایرانی عزتمند و بااقتدار است.

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: تبلیغات زهرآگین استکبار جهانی از طریق اینترنت و ماهواره علیه نظام و سست کردن باورهای مذهبی و اعتقادات دینی، رسالت هیأت امنا و دست اندرکاران مساجد را بسیار مهم کرده است، بی تفاوتی نسبت به مواضع دشمن عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اهر تصریح کرد: هیأت امنا و فعالان فرهنگی در مساجد بایستی با تعامل و هم اندیشی به ائمه جماعات و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مشارکت دادن جوانان و همچنین زیباسازی فضای مساجد، نخبگان و اقشار جوان جامعه را به مساجد جذب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار داشت: مساجد نقش محوری در سازماندهی و بصیرت بخشی به نیروهای مردمی در مقابله با رژیم ستمشاهی داشته اند، یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب، احیای جایگاه اصلی مساجد در نظام اسلامی بوده است.

حجت الاسلام حاجی زاده دهه فجر را فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردها و پیشرفت نظام در عرصه‌های مختلف دانست و خاطر نشان کرد: همه وظیفه داریم تا خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مناطق مختلف شهری و روستایی به خصوص مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به شکل شایسته اطلاع‌رسانی کنیم.

وی با تاکید بر این که ملت ابران دو امتحان مهم تا پایان سال‌ جاری پیش رو دارند، اظهار داشت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس نهم دو آزمونی است که باید با روشنگری بیشتر زمینه حضور پرشور و حداکثری مردم در آن فراهم شود، انتخابات مجلس نهم یکی از انتخابات حساس و در عین حال مهم و تأثیرگذار در مقطع حساس کنونی انقلاب است.

امام جمعه اهر افزود: باید با بصیرت و روشنگری مناسب زمینه‌ حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم شود و افرادی انتخاب شوند که در خط ولایت بوده و وفادار به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات