۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۹۰۳
رییس دانشگاه علامه طباطبایی:

جوانان به هیچ قیمتی از گام برداشتن در عرصه علم و دانش عقب نشینی نمی کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران، اقدام های دشمنان در خصوص ترساندن جوانان و نخبگان جامعه را کاری بی فایده و مذبوحانه خواند و اظهار داشت: دشمنان به هیچ وجه نمی توانند با انجام اقدام های خبیثانه و غیر انسانی جوانان و نخبگان ما را از طی کردن قله های رفیع علمی باز دارند.
سيد صدرالدين شريعتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اهواز، حجت الاسلام سید صدرالدین شریعتی رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران، روز گذشته در همایش راویان انقلاب مدارس استان خوزستان که در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، اظهار داشت: مستکبران با این گونه حرکات مذبوحانه خود می خواهند به جوانان ما بگویند که گام برداشتن در راه علم و دانش، تبعاتی نظیر ترور را برایشان به دنبال دارد تا به خیال خام خود آنان را از این کار بازدارند.

وی با تقبیح چنین عملکردی از سوی زورگویان جهانی گفت: دشمنان بداند که ترور و انجام چنین اقدامات خبیثانه ای نه تنها تأثیری در اراده ملت ما به ویژه جوانان اهل علم نظام ندارد، بلکه با شهادت هر دانشمند، صدها نفر دیگر جایگزین نخبگان علمی ایران اسلامی می شود.

حجت الاسلام شریعتی بیان داشت: اکنون مطابق برخی اطلاعات از دانشگاه های بزرگی نظیر دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی، بسیاری از دانشجویان آن دانشگاه ها خواستار تغییر رشته های خود به رشته هایی در گرایش علوم هسته ای شده اند که این نتیجه نوع برخورد دشمنان است.  دشمن نمی خواهد درک کند که سال ها کارشکنی و ترور در بیش از سه دهه انقلاب نتیجه ای جز شکست برای او در پی نداشته است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت نزدیک شدن دهه مبارک فجر گفت: با گذشت هر سال، افتخارات بیشتری به افتخارات این انقلاب افزوده می شود که دستاوردهای بسیار قابل توجهی را در پی دارد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران اظهار داشت: امروز افکار ملت های مظلوم جهان به ویژه در منطقه معطوف به انقلاب ماست و این انقلاب موجب شده تا خیزش های مردمی منطقه تقویت شده و با جهش مواجه شود.

همچنین علی بهرام زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از این همایش، اظهار داشت: راویان انقلاب باید دانش آموزان و دانشجویان نظام اسلامی را با ماهیت اصلی دشمنان آشنا کرده و جوانان را نسبت به توطئه های آنها آشنا و بیمه کنند.

وی بر لزوم اهتمام بر آشنا نمودن بیش از پیش قشر دانش آموز استان با وجوه شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید کرد.

گفتنی است در همایش راویان انقلاب مدارس خوزستان که بیش از 500 راوی از قشرهای مختلف حضور داشتند، مباحثی راهبردی در ارتباط با نحوه پاسخگویی به پرسش دانش آموزان در زمینه های مختلف مرتبط با تشکیل حکومت اسلامی و شکل گیری و پیروزی انقلاب مطرح شد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات