۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۸۱۸
انتقاد آیت الله استادی از برخی از رسانه‌ها؛

آیت الله امینی به دلیل مشکل جسمی در نماز جمعه قم حضور پیدا نکرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قم، با انتقاد از طرح مطالب نادرست از سوی برخی از مطبوعات و رسانه ها در خصوص آیت الله امینی، آنها را به رعایت امانتداری، صداقت و نقل از منابع موثق توصیه کرد.
آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با یادآوری روایتی از امام عسکری(ع) و با بیان اینکه شیعه باید امین و صادق باشد، تصریح کرد: در آموزه های دینی بر مساله صداقت و عدم خیانت در امانت تاکید شده است و طبیعتا در یک جامعه و بازار اسلامی نباید چنین مسائلی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: در یک کشور و جامعه اسلامی وظیفه مطبوعات و رسانه ها اطلاع رسانی و معرفی خوبی ها و بدی ها است، مطبوعات باید راستگو باشند و آنچه هست را بیان کنند و در نقل مطالب امانتدار باشند.

آیت‌الله استادی از بی تقوایی برخی رسانه ها انتقاد کرد و بیان داشت: گاهی برخی از مطبوعات از روی غرض و گاهی نیز از روی بی توجهی، مطالبات کذب و شایعات بی پایه و اساسی را نقل می کنند که این مساله عوارضی را برای کشور و جامعه به همراه دارد.همان گونه که مطلع هستید هفته آینده آیت الله امینی تشریف می آورند و نماز جمعه را اقامه می کنند، در یک روزنامه نوشته شده بود که ایشان بعد از چند سال بنا است به نماز جمعه بیایند.

وی با انتقاد از طرح مطالب نادرست و خلاف واقع در این خصوص، علت عدم حضور آیت الله امینی در نماز جمعه را کسالت و مشکلات جسمانی عنوان و تاکید کرد: ایشان قبل از محرم سال گذشته به کربلای معلی مشرف شدند که در آنجا برای ایشان حادثه ای پیش آمد و پای ایشان عمل و گچ گرفته شده بود و بعد هم که نماز تشریف آوردند نشست و برخاست برای ایشان دشوار بود. مکررا به ایشان گفتند به نماز جمعه بیایید، اما ایشان گفتند با این وضعیت نمی توانم نیم سر پا بایستم و از محرم سال گذشته ایشان این گونه بودند.

امام جمعه قم تاکید کرد: متاسفانه یک روزنامه تحقیق نکرده به خبر جهتی می دهد و وانمود می کند که مساله ای در میان بوده است، در حالی که مطبوعات نباید این گونه باشند بلکه باید صادق و امانتدار باشند. 924/پ203/ص
ارسال نظرات