۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۱۷۴۶
آیت الله شفیعی:

پایه اقتصاد اسلامی مبتنی بر وقف است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: انجام وقف به هرگونه، باید به همان‌ صورت بماند که علما هم بر این اصل ماندگار اتفاق نظر دارند چرا که پایه‌های اجتماعی، اقتصادی و معنوی جامعه اسلامی مبتنی بر وقف است.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی نایب رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، امروز در در همایش تجلیل از واقفان، قاریان و حافظان قرآن کریم که در سالن بهشت هویزه اهواز برگزار شد، بیان داشت: با مراجعه به فقه اسلام، می توان عظمت وقف را در اسلام درک و مشاهد کرد.

وی به قانون مسلم « الوقف حسب ما یوقفها اصلها » اشاره کرد و افزود: انجام وقف به هرصورت، باید به همان‌ گونه بماند که علما هم بر این اصل ماندگار اتفاق نظر دارند چرا که پایه‌های اجتماعی، اقتصادی، اسلامی و معنوی هر جامعه‌ای مبتنی بر وقف است.

نگاه و نگرش اسلام به وقف عمقی است

نایب رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با تاکید بر این‌که با نگرش و جستجو در تاریخ وقف و رصد امر موقوفات در کشورهای اسلامی متوجه جایگاه وقف در میان مسلمانان خواهیم شد، ادامه داد: نگاه و نگرش دین مبین اسلام به مسأله وقف بسیار عمیق و مهم است.

وی با بیان این که امروزه رهبر معظم انقلاب نسبت به مقوله وقف، بسیار دقیق و ملتزم می باشند، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به‌ ویژه در دوران فعلی، ولایت فقیه بر این امر تاکید دارند که آنچه به‌ عنوان وقف بوده باید به حالت اولیه خود بازگردد.

آیت الله شفیعی در ادامه به چپاول و غارت امور وقف در دوران پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بسیاری از فرمانداران و حاکمان، املاک و باغ‌هایی را که به‌ عنوان وقف در سطح کشور بوده، تسخیر و بهره‌های بسیاری از آن‌ها کردند.

ساخت مساجد باید با توجه به شرایط روز انجام گیرد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به امر ساخت بنای مساجد اشاره کرد و عنوان داشت: مساجد باید مطابق با شرایط زمان و به‌روز ساخته شوند تا بتوانند جوانان را جذب و نیازهای امروزی را مرتفع سازد.

وی در پایان بر لزوم پیشتازی خوزستان در امر وقف در سریع‌ترین زمان عملی تأکید کرد و افزود: همانگونه که خوزستان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و دیگر امور حساس کشور پیشگام بوده، در این زمینه نیز باید احساس مسؤولیت کند و غیرت اسلامی خود را به تجلی بگذارد و در قسمت وقف نسبت به کشور عقب نماند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات