۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۷۳۲
با همکاری مبلغان حوزه صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح نماز شایستگان در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی فراخوان همکاری طلاب در طرح آموزشی نماز شایستگان را منتشر کرد.
سجاده نماز


اسدالله ضیائی، رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از اجرای طرح آموزشی نماز شایستگان برای اولین بار در ۲۰ مسجد بزرگ استان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون فراخوان این طرح برای همکاری طلاب و روحانیان سطح دو حوزه علمیه طالبیه منتشر شده است.

وی ادامه داد: برپایی کلاس های نماز شایستگان از برنامه های جدید ستاد اقامه نماز استان در سال 90 است که طلاب دارای شرایط می توانند با مراجعه به واحد اداری محل تحصیل خود نسبت به همکاری در این طرح اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد و تربیت نیروهای فعال مسجدی را جمله از اهداف طرح نماز شایستگان دانست و گفت: این طرح با همکاری حوزه علمیه تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

ضیائی با بیان این‌که طرح نماز شایستگان در پنج استان کشور برای اولین بار اجرایی خواهد شد، افزود: کلاس‌های آموزشی این طرح در 20 مسجد‌ محوری شهرهای بزرگ استان برگزار می‌شود که مهمترین هدف ترویج فرهنگ نماز و نیایش در سطوح مختلف اجتماعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری ستاد اقامه نماز استان با آموزش و پرورش در برگزاری دوره های هم اندیشی خانواده اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی در سال گذشته در هشت کلاس برگزار شد که تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی همچنین از اجرای دوره های آموزشی برای مربیان مهد کودک‌ها خبر داد و افزود: بایستی ‌بخشی از اعتبارات فرهنگی استان به موضوع ترویج فرهنگ نماز اختصاص یابد که تحقق این امر بدون همراهی مدیران بخش‌های مختلف امکان‌پذیر نخواهد بود./935/پ202/س

ارسال نظرات