۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۲۰۵۲۳
آیت الله شبستری:

سنگین‌ترین هجمه‌‌ فکری و فرهنگی دشمن، اصل ولایت فقیه را نشانه می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: سنگین‌ترین هجمه‌های اعتقادی، فکری و فرهنگی با هدف تضعیف ولایت فقیه است، در شرایط کنونی تنها عنصری که‌ می‌تواند نجات‌بخش باشد مجهز‌شدن به تقوای الهی و بصیرت مضاعف در سایه ولایت است.
آيت الله شبستري آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در همایش بصیرت‌افزایی معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی نواحی اردبیل که در سالن ولایت این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حوادث فتنه 88 مساله‌ای نبود که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کند، جسارت فتنه‌گران در عاشورای حسینی پاسخی جز حماسه 9 دی نداشت.

وی 9 دی را عمق وفاداری ملت با ولایت دانست و خاطر‌نشان کرد: حماسه 9 دی تجلی بصیرت و میثاق امت با ولایت بود، حضور خودجوش آحاد ملت بدون وابستگی‌های جناحی، حزبی و سیاسی از مهم‌ترین ویژگی این روز با شکوه را نشان داد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که فتنه 88 صحنه اتحاد جریان‌های مخالف و معاند نظام اسلام بود، تصریح کرد: ملت با بصیرت ایران و متعهد به آرمان‌های نظام از آزمونی سخت پیروز و سرفراز بیرون آمدند و به هشت ماه فتنه‌طلبی استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها پایان داده و در حقیقت پایه‌های نظام را ثباتی عمیق بخشیدند.

آیت الله شبستری کسب بصیرت و تشخیص صف‌بندی‌های سیاسی و جناحی را تنها در سایه ولایت‌مداری دانست و افزود: تفاوت ایران با دیگر کشورهای اسلامی در این است که در سایر کشورها چنین فضایی را نمی‌توان در دلدادگی ملت به نظام مشاهده کرد، در حالی که ملت ما با حضور قاطع خود به تمام دشمنان خارجی و داخلی نشان دادند که این نظام صاحب دارد.

وی ادامه داد: هر چند عده‌ای عوام‌فریب با عرفان‌های کاذب و انحرافی و اندیشه‌های غلط آلود سعی کردند در مسیر ولایت‌مداری ملت ایران خدشه‌ای وارد کنند، اما بصیرت دینی و معرفت عملی و بینش قلبی در حماسه تاریخی 9 دی به روشنی مشهود بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که هجمه گسترده تبلیغی و رسانه‌ای دشمن متوجه ولایت فقیه است، تصریح کرد: هر جا ولایت است حق و حقیقت و بصیرت در آن نمایان است و جلوه‌گری می‌کند، تنها با ولایت‌مداری می‌توان از کوران حوادث و فتنه‌ها به سلامت عبور کرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود استحاله فرهنگی، هویت‌زدایی، القای باورهای غیر دینی، ترویج عرفان‌های کاذب و شایعه پراکنی را از دیگر ترفندهای دشمنان در مقابله با نظام اسلامی ایران دانست و گفت: سنگین‌ترین هجمه‌های اعتقادی، فکری و فرهنگی با هدف تضعیف ولایت فقیه است، در شرایط کنونی تنها عنصری که‌ می‌تواند نجات‌بخش باشد مجهز‌شدن به تقوای الهی و بصیرت مضاعف در سایه ولایت است./935/پ202/س
ارسال نظرات