۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۴۶۸
مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل:

حوزه و دانشگاه نقطه هدف دشمن در جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل احیای تفکر اسلامی در دانشگاه‌‌ها را نیازمند حضور فعال حوزویان در عرصه های علمی و پژوهشی کشور دانست.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: هم حوزه و هم دانشگاه در تحقق وحدت واقعی به نسبت دارای مسؤولیت ویژه هستند.

وی با بیان این‌که تحول در علوم انسانی، جنبش نرم‌افزاری و تحقق ایران اسلامی الگو در جهان بدون وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه محقق نخواهد شد، خاطر نشان کرد: این دو نهاد به واسطه تربیت نیروهای ارزشی نظام اسلامی، همواره در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار دارند.

حجت الاسلام نوروزی با تاکید بر نگرشی فارغ از حب و بغض نسبت به مساله وحدت حوزه و دانشگاه افزود: شهید مفتح در شرایطی مساله وحدت این دو نهاد علمی را مطرح کرد که اوج تهاجمات فرهنگی و القائات غلط دشمنان نسبت به حوزه و دانشگاه وجود داشت.

وی ادامه داد: دکتر مفتح توانست در آن دوران نگرش مغرضانه حوزه به دانشگاه و دانشگاه به حوزه را اصلاح و تئوری جدیدی از وحدت این دو نهاد برای تعالی نظام اسلامی ارایه کند، مساله ای که با مجاهدت شهید مطهری و شهید بهشتی نیز گسترش یافت.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل احیای تفکر اسلامی در دانشگاه‌‌ها را نیازمند حضور فعال حوزویان در عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور دانست و افزود: قبل از انقلاب تفسیر مارکسیستی از قرآن، تفکرات غلطی از دین و مذهب در دانشگاه‌ها به وجود آورده بود که با مجاهدت علمای آگاه و روحانیت فاضل دیگر شاهد چنین فضایی نیستیم.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه با بیان این‌که جنگ نرم دشمن متوجه حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: باید خروجی برگزاری چنین همایش‌هایی، راهکارهای عملی و کاربردی در وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه باشد.

وی در پایان حاکم شدن تفکر حوزوی در دانشگاه‌ها و تفکر علمی در حوزه‌های علمیه را از نتایج وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب تحول در علوم انسانی و جنبش نرم‌افزاری از سوی افسران جنگ نرم و سربازان امام زمان(عج) است./935/پ202/س
ارسال نظرات