۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۹۴۳۱

آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران اهر از بهمن‌ماه امسال

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از آغاز به کار حوزه علمیه خواهران اهر از بهمن ماه امسال خبر داد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مجوز تأسیس حوزه علمیه خواهران شهرستان اهر، ماه ها پیش از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گرفته شده بود.

امام جمعه اهر با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران این شهر مورد توجه متولیان حوزوی استان قرار دارد، ادامه داد: فراخوان پذیرش طلبه برای نیمه دوم سال تحصیلی 90-91 در حوزه علمیه خواهران اهر به زودی منتشر می شود.

وی با بیان این‌که زمینی برای احداث ساختمان این مرکز علوم اسلامی شناسایی شده است، خاطر‌‌نشان کرد: در صورت تامین اعتبار کلنگ احداث نخستین مدرسه علمیه خواهران اهر به زمین زده خواهد شد، اما با این حال طلاب خواهر شهرستان اهر از نیمه دوم سال جاری در مکانی دیگر شروع به تحصیل خواهند کرد.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه راه اندازی مدرسه علمیه خواهران در شهرستان اهر از مهم‌ترین اولویت های فرهنگی و دینی منطقه ارسباران به شمار می رفت، گفت: این منطقه از آذربایجان همواره مهد پرورش علمای بزرگی در جهان تشیع بوده است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز طرح توسعه حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهر خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون این مرکز آموزش علوم اسلامی با زیربنایی بیش از 1500 مترمربع فعالیت می کند که با اجرای طرح توسعه فضای آموزشی و اداری تا بیش از دو هزار مترمربع افزایش خواهد یافت./935/پ203/س
ارسال نظرات