۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۳۲۰

انتقاد امام جمعه دزفول از نحوه برگزاری برخی مجالس عزاداری

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با انتقاد از وجود برخی مسائل در عزاداری های امسال این شهر گفت: اسنفاده از علم های بزرگ و اختلاط زن و مرد در مراسم عزاداری از جمله مواردی بود که سال گذشته نیز در این باره تذکراتی داده شده اما امسال نیز شاهد آن بودیم.
انتقاد امام جمعه دزفول از نحوه برگزاری برخی مجالس عزاداری
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دزفول، روز گذشته با حضور حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول و دیگر مسؤولان این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه دزفول در ابتدای این جلسه تک محوری عمل کردن در بحث امر به معروف و نهی از منکر را آفتی بزرگ دانست و تأکید کرد: نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر با توجه به شرایط کنونی جامعه باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد. بررسی تمام جهات اثر گذاری امر به معروف در جامعه نیز می تواند تا حدودی در نهادینه کردن این فریضه الهی تأثیر گذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث های فرهنگی که در نهادینه کردن این دو فریضه الهی و تذکر لسانی موثر هستند باید به صورت مستمر و در زمان خود انجام گیرد و با برنامه ریزی های لازم در مقابل هجمه های عظیم فرهنگی دشمن موثر باشند.

امام جمعه دزفول در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت نهادهای مختلف در برگزاری باشکوه مراسم‌ دهه اول محرم ابراز داشت: قیام امام حسین تنها با هدف امر به معروف و نهی از منکر و خروج مردم از ظلمت و تاریکی صورت پذیرفت.

وی با انتقاد از وجود برخی مسائل در عزاداری های امسال در شهرستان دزفول گفت: اسنفاده از علم های بزرگ و اختلاط زن و مرد در مراسم عزاداری از جمله مواردی بود که سال گذشته نیز در این باره تذکراتی داده شده اما امسال نیز شاهد آن بودیم.

گفتنی است، در پایان این جلسه به بررسی و آسیب شناسی عزاداری محرم و ارائه ی گزارش های نهاد های مسئول در خصوص فعالیت های انجام شده پرداخته شد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات