۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۲۸۱

میزگرد بررسی وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ میزگرد بررسی راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد.
حجت-الاسلام نظري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در میزگرد بررسی راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه که در حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز با حضور آیت الله شبستری برگزار شد، اظهار داشت: زمانی وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه محقق خواهد شد که دانشکاه از تعریف علوم انسانی و حوزه از تعریف علوم تجربی دست بردارند، جمود فکری وحدت را محقق نخواهد کرد.

وی با بیان این‌که کتب علوم انسانی دانشگاه ها برگرفته از تفکرات لائیک نظریه پردازان غربی است، خاطر نشان کرد: علوم انسانی بایستی مبتنی بر فلسفه قرآن و مبانی اسلامی باشد، در غیر اینصورت، تعریف از سعادت بشر در قدرت، ثروت و شهوت خلاصه خواهد شد.

حجت الاسلام نظری با تاکید بر اینکه هر علمی که در تامین سعادت بشری کمک کند، علم اسلامی است، گفت: دانشگاه نباید علم میهمان را قاتل علم میزبان قرار دهد، در حقیقت تمامی علوم وصل به قدرت الهی هستند که باید در حوزه و دانشگاه بدان تاکید شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید واگن علوم خود را وصل به لوکومتیو غرب کنیم، خاطر نشان کرد: امروز که غرب با استبداد فکری در فضای مجازی و کودتای علمی به دنبال تسخیر افکار جوانان مسلمان است، اگر به‌ روند تولید علم و جنبش نرم‌افزاری سرعت داده نشود، قطعا مصرف کننده صرف باقی خواهیم ماند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: دشمنان فاضلاب اطلاعاتی خود را به سوی دانشجویان مسلمان گشوده است، در حقیقت طلبه و دانشجوی ایرانی اجازه ورود به هیچ یک از کتابخانه های به روز دنیا را ندارد، اینجا است که اهمیت مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری بیش از هر زمان دیگری مشخص می‌شود.

همچنین دکتر ارحمی، استاد دانشگاه تبریز در سخنانی با تأکید بر این‌که علوم غیراسلامی وجود ندارد، اظهار داشت: غرب وامدار تلاش و مجاهدت دانشمندان مسلمان است، گذشته پربار جهان اسلام برگرفته از قرآن و معارف دینی اسلام است.

وی با بیان این‌که در قرآن بیش از 700 آیه در خصوص علم وجود دارد، افزود: دانشگاه باید از اساتیدی بهره مند شود که منشأ تمام علوم تجربی را الهام گرفته از اسلام و راهی برای تقرب به درگاه الهی بدانند.

گفتنی است، این نشست علمی با حضور طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه های و دانشگاه های تبریز همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات