۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۲۴۷
عضو خبرگان رهبری:

باید به سمت کاهش سود بانکی برویم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: در بانکداری اسلامی باید همواره به سمت کاهش سود برویم تا به سوی جامعه امام زمانی(عج) گام برداریم.
آيت الله موسوي جزايري - امام جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در همایش حساب آب و آیینه بانک مهر اقتصاد، شب گذشته در گیت بوستان اهواز، با اشاره به حدیثی مبنی بر این که « ربح المؤمن علی المؤمن حرام »، افزود: اجرای عقود اسلامی در بانک ها به معنای جلوگیری از ربا می باشد.

وی با تأکید بر این که آنچه شرع مقدس اسلام برای عقود بانکی معین کرده باید به صورت دقیق به آن عمل شود، ابراز داشت: کارمندان بانک ها موظفند عقود اسلامی را برای متقاضیان وام تبیین و بر اساس شرایط مطرح شده، آنها را انجام دهند.

امام جمعه اهواز با اشاره به روایتی مبنی بر این که « العقود تابعت للقصود »، خاطر نشان کرد: هیچ عقدی بدون قصد جایز نیست و اگر متقاضیان وام، قصد انجام یکی از عقود اسلامی را نکنند، سود آن ربا و جایز نیست.

وی با بیان این که باید در نظام اقتصادی همواره به سمت کاهش سود برویم تا به سوی جامعه امام زمانی(عج) پیش رویم، گفت: سود کمتر به معنای کاهش تورم و کاهش تورم قدمی است در راستای خدمت کردن به جامعه اسلامی است.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت‌های بانک مهر اقتصاد بیان کرد: بانک مهر با ورود به عرصه اقتصادی پیش قدم در بانکداری اسلامی باشد.

وی با بیان این که اقدامات اقتصاد اسلامی بانک مهر تجربه موفقی بوده، خاطر نشان ساخت: انتظارهای نظام اسلامی از این مجموعه مبارکه فراوان است که امیدواریم گام به گام به آن برسند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات